خبرگزاری کار ایران

پلیس واشنگتن خطاب به حامیان ترامپ:

استفاده از سلاح ممنوع است

asdasd
کد خبر : ۱۰۲۰۳۱۰

مقامات شهر واشنگتن حامیان ترامپ را به عدم حمل سلاح در جریان اعتراض‌ها علیه تایید شکست وی در انتخابات در کنگره دعوت کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مقامت شهر واشنگتن از حامیان «دونالد ترمپ»، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستند که در جریان اعتراض‌ها علیه تصویب پیروزی «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب این کشور و تایید شکست ترامپ سلاح با خود حمل نکنند. 

«رابرت کونته»، رئیس پلیس واشنگتن در کنفرانسی در شورای شهر گفت: «اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم مبنی بر اینکه برخی افراد می‌خواهند به شهر ما سلاح منتقل کنند، این قابل‌تحمل نخواهد بود و هر کس که با خود سلاح حمل کند‌ یا رفتار خشونت آمیز داشته باد، دستگیر خواهد شد.»

گارد ملی در واشنگتن با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که بیش از ۳۰۰ هزار سرباز آماده کنترل اوضاع در تظاهرات و امداد و نجات هستند. 

کونته گفت: «برخی نیروهای پلیس کنگره، پلیس پلیس پارک‌ها و سرویس مخفی به آن‌ها خواهند پیوست.»

این ایالت سخت‌ترین قوانین مربوط به اسلحه را در ایالات متحده اجرا می‌کند، زیرا حمل سلاح یا داشتن اسلحه بدون مجوز محلی را ممنوع کرده است.

پیش‌بینی می‌شود هزاران نفر از طرفدار ترامپ از جمله برخی از گروه‌های راست افراطی و ملی‌گرایان که آشکارا در تظاهرات پیشین اسلحه به دست گرفته بودند، از امروز -سه‌شنبه- برای مخالفت با تصویب پیروزی بایدن در انتخابات در شهر واشنگتن تجمع کنند. 

کونته گفت که این اعتراض ها از راهپیمایی‌های برگزار شده در ماه‌های نوامبر و دسامبر احتمالا بزرگ‌تر است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز