خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر خارجه روسیه:

طرفداران قذافی باید در گفت‌وگوی ملی لیبی شرکت کنند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۹۹۳۴

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که نیروهای سیاسی مختلف در لیبی از جمله طرفداران دیکتاتور پیشین این کشور نیز باید در گفت‌و‌گوی ملی مشارکت داشته باشند.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «سرگئی ورشنین»، معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که همه نیروهای سیاسی لیبی از جمله طرفداران «معمر القذافی»، دیکتاتور پیشین این کشور نیز باید در گفت‌و‌گوی ملی در لیبی مشارکت داشته باشند. 

ورشنین افزود: «گروه‌های مختلف لیبی در نشست سیاسی این کشور در تونس با برگزاری انتخابات سراسری در دسامبر ۲۰۲۱ موافقت کردند.»

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد که مسکو تصمیم‌گیری در چنین امور مهمی را به عهده مردم لیبی می‌داند. 

وی تاکید کرد که چنی تصمیماتی باید در چارچوب گفت‌و‌گوی ملی در گسترده‌ترین چارچوب ممکن و با مشارکت نیروهای سیاسی از جمله «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی و طرفداران قذافی اتخاذ شود. به عبارت دیگر، اگر اکثریت مردم لیبی معتقد هستند که انتخابات باید در زمان مقرر برگزار شود، باید این اقدام عملی شود.

ورشنین تاکید کرد که سازمان ملل بدون شک باید نقش خود را از طریق ارائه کمک فنی و سازمانی تا حد امکان در عین احترام به حاکمیت کشور ایفا کند. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز