خبرگزاری کار ایران

چاووش‌اوغلو خبر داد:

آغاز مذاکرات با آمریکا برای تشکیل کارگروه مشترک در زمینه تحریم‌های دفاعی

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۸۵۹

وزیر خارجه ترکیه از مذاکرات آنکارا و واشنگتن برای تشکیل کارگروه مشترک در ارتباط با تحریم های آمریکا در زمینه خرید سامانه دفاعی اس-‌۴۰۰ روس خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، «مولود چاووش‌اوغلو»، وزیر خارجه ترکیه امروز -چهارشنبه- در نشست مطبوعاتی اعلام کرد که مذاکرات آنکارا-‌واشنگتن برای تشکیل کارگروه مشترک در ارتباط با تحریم های آمریکا علیه انکارا در زمینه خرید سامانه دفاع موشکی اس-۴۰۰ روسیه آغاز شده است.

اوغلو گفت: «مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا در حال حاضر تمایل خود را برای تشکیل کارگروه مشترک اعلام کرده است. 

وی در ادامه افزود: «در دیدار با پمپئو گفتیم که پیشنهاد ما همچنان پا برجاست. آمریکایی‌های نیز گفتند در این زمینه همکاری خواهند کرد. در حال حاضر مذاکراتی در جریان است اما هنوز کارگروهی تشکیل نشده است.»

واشنگتن ماه جاری بخش صنایع دفاعی ترکیه و «اسماعیل دمیر»، رئیس این بخش و سه تن دیگر از کارکنان آن را به دنبال تحویل سامانه «اس-۴۰۰» تحریم کرد. 

ترکیه پیش از این پیشنهاد تشکیل کارگروهی را برای ارزیابی تاثیر احتمالی سامانه اس-‌۴۰۰ بر سامانه های ناتو مطرح کرده بود اما واشنگتن با آن در ابتدا مخالفت کرده بود. 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز