خبرگزاری کار ایران

دولت وفاق لیبی:

به دنبال فعال‌سازی شراکت مجدد با روسیه هستیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۷۶۷۸

معاون رئیس دولت وفاق ملی لیبی بر حمایت روسیه از توافق با فرمانده ارتش ملی این کشور برای از سر گیری تولید نفت تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «احمد معیتیق»، معاون رئیس دولت وفاق لیبی تاکید کرد که روسیه از توافق امضا‌شده با «خلیفه حفتر»، فرمانده نیروهای موسوم به ارتش ملی این کشور برای از سرگیری تولید نفت حمایت کرده است. 

وی تاکید کرد که دولت وفاق به دنبال فعال‌سازی شراکت مجدد با روسیه است.

معیتیق گفت: «روسیه از توافق از سرگیری تولید نفت حمایت کرد و این کشور قطعا در هر توافقی که برای موفقیت روند تولید نفت مثبت و بسیار مهم است، نقش ایجابی خواهد داشت.»  

وی افزود: «ما خوب می‌دانیم که از زمان امضای توافق بین ما و طرف مقابل در منطقه شرقی کشور تولید نفت قوت گرفته و مرحله توقف تولید پایان یافته است. امیدواریم که این تعطیلی بار دیگر تکرار نشود.» 

معیتیق درباره شراکت بین روسیه و لیبی گفت: «امیدوار هستیم که مرحله آیمده مرحله همکاری بزرگ اقتصادی باشد، روسیه در دوره حکومت ‌معمر قذافی‌ همکاری اقتصادی گسترده‌ای با این کشور داشته است. اکنون ‌محمد سیاله‌، وزیر خارجه دولت وفاق به مسکو سفر کرده و امیدواریم توافق اقتصادی جدیدی بین دو کشور امضا ‌یا تمدید شود.» 

وی توضیح داد که در سال ۲۰۱۰ توافقی بین روسیه و لیبی امضا شده و این توافق اکنون به تمدید نیاز دارد تا امکان فعال‌سازی همکاری دو کشور فراهم شود. این اتفاق در سفر آینده وزیر خارجه به مسکو عملی خواهد شد. 

معیتیق همچنین از مقدمات سفرهای بسیار مهم دیگر برای اوایل سال آینده میلادی خبر داد و تاکید کرد که برای بالا بردن سطح برخی صنایعی که قبلا با مسکو شراکت داشتیم، همکاری خواهد شد.   

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز