خبرگزاری کار ایران

جو بایدن:

سازمان‌های مرتبط با امنیت ملی آمریکا، در دوره ترامپ آسیب فراوانی دیدند

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۶۹۰۰

رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که سازمان‌های مرتبط اصلی با امنیت ملی در آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور ضربه بزرگی خورده‌اند.

به گزارش ایلنا به نقل از بی‌بی‌سی، «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا گفت که سازمان‌های مرتبط اصلی با امنیت ملی در آمریکا در دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری فعلی این کشور ضربه بزرگی خورده‌اند.

بایدن گفته است که وی و تیم انتقالی دولتش اطلاعات لازم را از جمله از وزارت دفاع آمریکا دریافت نکرده‌اند.

 بایدن این اظهارات را در پی دیدار با مشاوران امنیت ملی و سیاست خارجی خود اعلام کرد.

جو بایدن قرار است رسما ریاست‌جمهوری را در بیستم ژانویه آغاز کند اما دونالد ترامپ هنوز حاضر به پذیرش شکست در انتخابات نشده است.

دولت ترامپ در پی مشخص شدن نتیجه انتخابات برای سه هفته مانع دسترسی بایدن به اطلاعات حیاتی در زمینه امنیت ملی شده بود.

دولت دونالد ترامپ هنوز واکنشی به این سخنان نشان نداده است.

 بایدن در سخنان روز دوشنبه خود گفته است که همکاران او در وزارت دفاع و نهاد بودجه و مدیریت دولت با مانع‌تراشی روبرو شده‌اند. وی تصریح کرد: «در حال حاضر اطلاعات مهم در زمینه امنیت ملی را از دولت دریافت نمی‌کنیم. از نظر من این کار از بی‌مسئولیتی چیزی کم ندارد».

بایدن گفته است که سیاری از سازمان‌های کشور که برای امنیت ما حیاتی‌ هستند، آسیب زیادی دیده‌اند و از ظرفیت، روحیه و نیرو خالی شده‌اند.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز