خبرگزاری کار ایران

نشست اتحادیه اروپا برای مقدمات امضای توافق پسابرگزیت در روز دوشنبه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۵۴۹۰

اتحادیه اروپا روز دوشنبه اقدامات مرتبط با امضا و اجرای توافق‌های تجاری پسا‌برگزیت را آغاز خواهد کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک دیپلمات اروپایی علام کرد که اتحادیه اروپا دوشنبه آینده اقدامات مرتبط با امضا و اجرای توافق تجاری برای مرحله پس از خروج بریتانیا از این اتحادیه را که روز پنج‌شنبه مورد توافق قرار گرفت، آغاز خواهد کرد.

این منبع گفت: «واکنش سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به نسخه غیرنهایی توافق کاملا عادی بود.» 

وی افزود: «خوشحالی بزرگی وجود ندارد، زیرا جدایی موضوعی مسرت‌بخش نیست.» 

این منبع توضیح داد که توافق حقیقی در هزار و ۲۰۰ صفحه تنظیم شده و روز دوشنبه به دقت بررسی می‌شود که آیا شامل موضوعات محرمانه‌ای می‌شود که می‌تواند مشکل‌ساز شوند یا خیر.  

قرار است سفرای اتحادیه روز دوشنبه دوباره برای آغاز اقدامات مرتبط با امضای توافق توسط کشورها عضو اتحادیه نشست برقرار کنند تا زمینه برای ‌تایید آن در پارلمان اروپا فراهم کنند. 

کشورهای عضو اتحادیه اروپا باید با متن توافق موافقت کرده و عصر روز سه شنبه‌ یا چهارشنبه آن را امضا کنند تا مجوز انتشار در مجله رسمی اتحادیه اروپا در روز پنجشنبه را دریافت کرده و از یکم ژانویه ۲۰۲۱ اجرایی ‌شود.

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز