خبرگزاری کار ایران

دومین گشت‌زنی مشترک هوایی بین چین و روسیه در منطقه آسیا و اقیانوسیه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۴۱۷۳

وزارت دفاع روسیه‌ از اجرای دومین گشت‌زنی مشترک شش بمب‌افکن استراتژیک روسی و چینی در منطقه آسیا و اقیانوسیه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از نووستی، وزارت دفاع روسیه امروز -سه‌شنبه- اعلام کرد که شش بمب افکن استراتژیک روس و چین دومین دور گشت‌زنی مشترک بین دو کشور  را در منطقه آسیا و اقیانوس آرام انجام دادند. 

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است که دو بمب‌افکن استراتژیک روس از نوع «تو-۹۵ ام اس» و چهار بمب‌افکن استراتژیک چین از نوع «هاون- ۶ ک» در این عملیات مشارکت داشتند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده است که عملیات با پایبندی کامل دو طرف به احکام قانون بین‌المللی و بدون نقض حریم هوایی کشورهای دیگر نجام شده است. 

در این بیانیه تاکید شده است که انجام گشت‌زنی‌های هوایی مشترک روسیه و چین با هدف توسعه مشارکت بین دو کشور، افزایش سطح هماهنگی بین نیروهای مسلح دو طرف و تقویت توانایی دو کشور برای انجام عملیات نظامی مشترک و همچنین تقویت ثبات استراتژیک در جهان انجام شده است.

در ادامه آمده است که این گشت‌زنی در چارچوب اجرای طرح همکاری نظامی بین دو کشور برای سال ۲۰۲۰ انجام شده و علیه کشورهای دیگر نبوده است.

روسیه و چین اولین گشت هوایی مشترک در منطقه را در ۲۳ جولای ۲۰۱۹ انجام دادند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز