خبرگزاری کار ایران

تلاش دولت ترامپ برای اعطای مصونیت قضایی به بن‌سلمان

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۳۷۸۴

منابع خبری از تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای بررسی درخواست عربستان به منظور اعطای مصونیت به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در دستگاه قضایی ایالات متحده خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از واشنگتن‌پست، منابع خبری از  تلاش «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا برای بررسی درخواست عربستان به منظور اعطای مصونیت به «محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی در دستگاه قضایی ایالات متحده خبر دادند.

بر اساس این گزارش، دولت ترامپ درخواست ریاض برای مصونیت قضایی محمد بن سلمان و ممانعت از محاکمه وی توسط دستگاه قضایی آمریکا در پرونده «سعد الجبری» رئیس پیشین دستگاه اطلاعاتی سعودی را بررسی می کند.

پیش از این دادگاهی در آمریکا، بن سلمان را در پی شکایت الجبری احضار کرده بود.

الجبری از دستیاران «محمد بن نایف» ولیعهد سابق عربستان سعودی، در شکایت به یک دادگاه آمریکا، اعلام کرده است که محمد بن سلمان، دو سال پیش یک گروه را برای کشتن وی به کانادا فرستاده بود.

این مقام سابق اطلاعاتی عربستان که از سه سال پیش در شهر تورنتو زندگی می‌کند، گفت که به دلیل این‌که اطلاعات مهمی درباره نحوه به‌قدرت‌رسیدن محمد بن‌سلمان دارد، هدف قرار گرفته است.

اما محمد بن‌سلمان که در عمل حاکم عربستان سعودی شناخته می‌شود، می‌گوید که سعد الجبری در تلاش برای سرپوش‌گذاشتن بر جرایم خودش این اتهام‌ها را مطرح کرده است.

وی، محمد بن سلمان را متهم کرده که حدود دو هفته پس از کشتن «جمال خاشقجی» روزنامه‌نگار منتقد حکومت سعودی در ترکیه،‌ برای کشتن وی نیز تلاش کرده است و ماموران اعزامی سعودی که در گمرک کانادا متوقف شدند، تجهیزات قطعه قطعه کردن نیز حمل می‌کردند.

وکلای ولی‌عهد عربستان در عین حال به دادگاه گفته‌اند که او در سطح رئیس دولت است و بر همین اساس از پی‌گرد قضایی مصون است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز