خبرگزاری کار ایران

واکنش فرستاده سازمان ملل در امور یمن به اجرای توافق ریاض

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۳۸۶

فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن اجرای توافق ریاض بین دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوبی را اقدامی مهم در راستای حل سیاسی بحران این کشور دانست.

به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، «مارتین گریفیث»، فرستاده سازمان ملل در امور یمن شامگاه گذشته -جمعه- تاکید کرد که اجرای توافق ریاض که در تاریخ پجم نوامبر بین دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوبی امضا شد، از جمله تشکیل دولت گام مهمی در راستای حل سیاسی بحران این کشور به شمار می‌رود.

گریفیث گفت: «از تحولات مثبت در اجرای توافق ریاض از جمله تشکیل کابینه جدید استقبال می‌کنیم.» 

وی افزود: «این اقدام گام مهمی برای تقویت ثبات و بهبود موسسه‌های کشور و افزایش مشارکت سیاسی است. همچنین اقدام محوری برای حل سیاسی پایدار در جنگ یمن به شمار می‌رود.» 

گریفیث بر لزوم اتخاذ اقدامات بیشتر برای مشارکت زنان یمن در کابینه و پست‌های تصمیم گیری به ویژه در سایه پیشینه تاریخی انتقال سیاسی در یمن از طریق گفت‌و‌گوی ملی تاکید کرد. 

«عبد ربه منصور هادی»، رئیس دولت مستعفی یمن پیش از این فرمان تشکیل دولت به ریاست «معین عبدالملک» با ۲۴ وزیر از جمله افرادی از شورای انتقالی جنوبی را در راستای اجرای توافق ریاض صادر کرد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز