خبرگزاری کار ایران

ایلهان عمر:

سیاست ترامپ در قبال ایران شکست خورد/ ۴ سال گذشته برای جایگاه آمریکا در جهان فاجعه بود

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۲۵۱

قانون‌گذار دموکرات و مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که سیاست رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در قبال ایران دچار شکست آشکاری شده است.

به گزارش ایلنا، «ایلهان عمر» قانون‌گذار دموکرات و مسلمان ایالت مینه‌سوتا در مسلمان مجلس نمایندگان آمریکا تاکید کرد که سیاست رئیس‌جمهوری فعلی این کشور در قبال ایران دچار شکست آشکاری شده است.

ایلهان عمر که با «ریسپانسیبل استیت‌کرفت» گفت‌وگو می‌کرد، افزود که رویکردهای ترامپ موفق به بازگرداندن ایران پای میز مذاکره نشد و در حقیقت میزان ذخیره اورانیوم ایران در حال حاضر ۱۲ برابر زمان امضای برجام است.

وی با انتقاد شدید از تحریم‌های آمریکا علیه ایران در میانه شیوع جهانی ویروس کرونا، گفت که به عنوان یک مسأله اخلاقی، این وضعیت به مثابه قتل انسان‌های بی‌گناه است و این تحریم‌ها به ویژه بر وضعیت کودکان و زنان نیازمند تاثیرگذاشته است؛ آنها با کمبود دارو مواجه شده و نیازهای ابتدایی آنها برآورده نشد.

عمر همچنین گفت که ترامپ طی دوره فعالیت خود از دستاوردهای دیپلماتیک بزرگ مانند توافق پاریس و برجام به خاطر یکجانبه گرایی خارج شد و به یاری دیکتاتورهای جهان شتافت.

وی با اشاره به ابراز تمایل «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برای بازگشت به توافق هسته‌ای، گفت که از این مسأله استقبال می‌کند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز