خبرگزاری کار ایران

مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته؛

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان/ حمله خمپاره‌ای به پایگاه آمریکا در دیر الزور/ تصویب قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۲۰۰۹

گفت‌وگوی تلفنی رئیس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان، حمله خمپاره‌ای به پایگاه آمریکا در دیر الزور و تصویب قطعنامه ضدایرانی در پارلمان اروپا از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

به گزارش ایلنا، پارلمان اروپا امروز -پنجشنبه- با تکرار برخی مواضع بی‌اساس، قطعنامه‌ای ضدایرانی تصویب کرده و طی آن این کشور را به آنچه «نقض حقوق بشر» خوانده شده است، متهم کردند.

- دیده‌بان حقوق بشر سوریه وابسته به معارضان سوریه مدعی شد که گروهی ناشناس با خمپاره، پایگاه آمریکا در استان دیرالزور سوریه را هدف قرار داده‌اند.

- مقام‌‎های نیجریه اعلام کردند که بیش از ۳۰۰ نفر از دانش آموزانی که گروه افراط‌گرای بوکوحرام ربوده بود، آزاد شده‌اند.

- رئیس‌جمهوری آمریکا و پادشاه عربستان طی گفت‌وگویی تلفنی درباره مسائل دوجانبه رایزنی کردند.

- رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا نماینده ایالت نیومکزیکو در مجلس نمایندگان را به عنوان گزینه خود برای تصدی سمت وزیر کشور انتخاب کرده است.

- شهردار لس آنجلس اعلام کرد که درخواست‌ها برای پیوستن به دولت رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا را نپذیرفته است.

- دفتر تیم انتقالی رئیس‌جمهوری آمریکا اعلام کرد که وی فرماندار سابق ایالت میشیگان را به عنوان گزینه خود برای وزارت انرژی معرفی می‌کند.

- نماینده کنگره آمریکا و یکی از مشاوران نزدیک رئیس‌جمهوری منتخب این کشور به کرونا مبتلا شد.

- رئیس‌جمهوری آمریکا در پیامی توئیتری اعلام کرد که از دیوان عالی این کشور که در پرونده ادعای تقلب در انتخابات از وی جانبداری نکرده بود، ناامید شده است.

-  منابع آگاه از تصمیم دولت آمریکا برای تحریم ده‌ها شرکت چینی به دلیل ارتباط با ارتش و نهادهای نظامی این کشور، خبر دادند.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز