خبرگزاری کار ایران

در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه صورت گرفت:

افتتاح اولین گروه تخصصی مطالعات تروریسم خاورمیانه

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۱۵۱۲

همزمان با روز پژوهش، اولین گروه تخصصی مطالعات تروریسم در پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، آغاز به کار کرد.

به گزارش ایلنا، نشست مجازی معارفه و افتتاحیه «گروه مطالعات تروریسم نوین در خاورمیانه» روز گذشته (سه‌‌شنبه) ۲۵ آذرماه همزمان با روز پژوهش، با حضور قدیر نصری، رییس پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه، امیرمحمد حاجی یوسفی، استاد دانشگاه شهید بهشتی و ناظر گروه و همچنین مهدخت ذاکری، مدیر گروه مطالعات تروریسم نوین در خاورمیانه و جمعی از میهمانان، پژوهشگران و اعضای گروه برگزار شد.

رئیس پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه ضمن خوش‌آمدگویی به اعضای گروه، بر رسالت پژوهشکده مبنی بر تربیت متولیان خاورمیانه‌پژوهی و نسلی متخصص در مسائل بین‌المللی تاکید داشت و عنوان کرد که در حال حاضر ۲۵ گروه مطالعاتی در این پژوهشکده تشکیل شده که مسئولیت انجام پژوهش‌های عملیاتی و راهبردی در حوزه‌های تخصصی خود هستند.

نصری همچنین اظهار داشت: پژوهشکده مطالعات استراتژیک خاورمیانه از کلیه اعضا در انتشار کتاب، مجموعه مقالات و ترجمه‌های ارزشمند حمایت خواهد کرد.

در ادامه جلسه مهدخت ذاکری، مدیرگروه تروریسم نوین در خاورمیانه گفت: وجود پدیده تروریسم و به طور اخص شکل‌گیری گروه‌های خشونت‌ورز، افراطی و تروریستی در منطقه خاورمیانه، که آمیخته با روایت‌های تاریخی منازعه آلود، دولت‌های فرومانده، تنوع هویتی، شکاف‌های اقتصادی و وجود کنشگران فرامنطقه‌ای است، دوام‌دار و بازفرجام شده است. بنابراین مطالعه تخصصی و علمی با تمرکز بر این حوزه ضروری بنظر میرسد.

وی در ادامه با اشاره به اهداف و برنامه‌های گروه مطالعات تروریسم نوین در خاورمیانه تصریح کرد: تمرکز مطالعاتی ما در این گروه بر ۱- چرایی شکل‌گیری این گروه‌ها، ۲- تهدیدات ناشی از تروریسم علیه امنیت انسانی و ملی دولت - ملت‌ها و جرایم در هم تنیده با آن همچون قاچاق سلاح، قاچاق انسان، قاچاق موادمخدر(نارکوتروریسم) و ۳- تاثیر فناوری‌های نوین همچون اینترنت، هوش‌مصنوعی، بلاکچین و ... در توسعه فعالیت گروه‌های تروریستی و نیز مقابله با آنها، خواهد بود.

در ادامه این نشست مجازی، میهمانان، اعضا و پژوهشگران پیرامون نقطه نظرات و پیشنهادات به معرفی و گفت‌وگو پرداختند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز