خبرگزاری کار ایران

رئیس‌جمهوری آذربایجان:

تحریم‌های آمریکا علیه ترکیه «نشانه‌ای از نقض قوانین» است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۵۵۱

رئیس‌جمهور آذربایجان تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم علیه ترکیه به‌دلیل خرید سامانه‌های اس-۴۰۰ از روسیه را «غیرقابل قبول»، «ناعادلانه» و «نشانه‌ای از نقض قوانین» عنوان کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از آناتولی، «حکمت حاجی‌اف» مشاور «الهام علی‌اف» رئیس‌جمهوری آذربایجان طی بیانیه‌ای اعلام کرد که علی‌اف تصمیم واشنگتن برای اعمال تحریم علیه ترکیه را «غیرقابل قبول»، «ناعادلانه» و «نشانه‌ای از نقض قوانین» دانسته است.

وی اظهار داشت که علی‌اف تحریم‌های یکجانبه علیه ترکیه را غیرقابل پذیرش تلقی می‌کند. در حالی که برخی کشورهای عضو ناتو از سامانه پدافند هوایی مشابه اس-۴۰۰ روسیه استفاده می‌کنند، اعمال تحریم علیه ترکیه ناعادلانه است. رئیس‌جمهوری آذربایجان این اقدام را به‌عنوان استاندارد دوگانه و نشانه‌ای از نقض قوانین ارزیابی می‌کند.

حاجی‌اف افزود که الهام علی‌اف مطمئن است این تحریم‌ها مانع اقدام‌های ترکیه برای تقویت توانایی دفاعی خود نخواهد شد. پیشنهادهای ترکیه برای انجام مذاکرات بر مبنای معیارهای عینی درباره این موضوع بی‌پاسخ مانده است.

وی تاکید کرد که آذربایجان از ترکیه و ترکیه نیز از آذربایجان حمایت می‌کند. هر دو کشور همواره در کنار یکدیگر هستند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز