خبرگزاری کار ایران

لاوروف:

مسکو به موضع خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطین پایبند است

asdasd
کد خبر : ۱۰۱۰۴۰۳

وزیر خارجه روسیه بر موضع کشورش در قبال صلح در خاور‌میانه و مسئله فلسطین تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیاالیوم، «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه امروز -دوشنبه- در نشست مطبوعاتی با «عبدالله بن زاید آل نهیان»، همتای اماراتی خود مجددا بر موضع کشورش در قبال صلح در خاور‌میانه تاکید و تصریح کرد که عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی با اسرائیل نباید مسئله فلسطین را به حاشیه برد.

لاوروف گفت: «مسکو شاهد افزایش روند عادی‌سازی روابط بین کشورهای عربی و اسرائیل در مرحله اخیر است. این گام مثبتی است که به عبور از تضادها و ایجاد کانال‌های گفت‌و‌گو و ارتباطات کمک می‌کند.»

وی افزود: «اما در عین روسیه بر ادامه موضع رسمی خود مبنی بر اینکه عادی‌سازی روابط با اسرائیل نباید مسئله فلسطین را به حاشیه برده و باعث فراموشی آن شود. مسئله فلسطین باید بر اساس تصمیمات سازمان ملل که مستلزم تشکیل کشور مستقل فلسطین همراه با امنیت و صلح است، حل شود.»

وی بر لزوم فشرده شدن تلاش‌ها برای از سر گیری مذاکرات مستقیم بین فلسطین و اسرائیل تاکید و تصریح کرد که هدف نهایی باید عادی‌سازی وضعیت کامل در این منطقه و تشکیل کشور فلسطین و عادی‌سازی روابط بین اسرائیل با کشورهای منطقه باشد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز