خبرگزاری کار ایران

سازمان ملل:

شمار آوارگان و پناهجویان در جهان از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشته است

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۷۸۴۵

سازمان ملل‌ گزارش داد که شمار آوارگان و پناهجویان در جهان از مرز ۸۰ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۰ گذشته است.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، سازمان ملل امروز -چهارشنبه- گزارش داد که شمار آوارگان و پناهجویان در جهان از مرز ۸۰ میلیون نفر در اواسط سال ۲۰۲۰ و در سایه پاندمی کرونا گذشته است.

«فیلیپو گراندی»، ‌کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان، گفت که جهان به این نقطه تاریک رسیده است و اگر رهبران جهان جنگ‌ها را متوقف نکنند، وضعیت بدتر خواهد شد.

وی افزود: «خانواده جهانی از حفظ صلح ناتوان است و در دهه گذشته انتقال اجباری جمعیت دو برابر شده است.»

براساس گزارش کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان‌، در ابتدای سال‌، تعداد افرادی که به دلیل آزار و اذیت‌، درگیری و نقض حقوق بشر مجبور به ترک خانه خود شدند به بیش از ۷۹ میلیون نفر رسید و این تعداد تا اواسط سال ۲۰۲۰ از مرز ۸۰ میلیون نفر گذشت.

این تعداد شامل ۴۵ میلیون و ۷۰۰ هزار آواره داخلی، ۲۹ میلیون و ۶۰۰ هزار پناهنده در خارج و چهار میلیون و ۲۰۰ هزار پناهجو و‌ سایر افرادی است که مجبور به ترک کشور خود شدند.

در بیانیه کمیساریای عالی پناهندگان پناهندگان سازمان ملل آمده است: «درگیری‌های موجود و جدید و همچنین ویروس کرونا پیامدهای ناگواری برای زندگی آن‌ها در سال ۲۰۲۰ داشته است.»

در این گزارش همچنین تاکید شده است که برخی اقدامات انجام شده در زمینه مبارزه با پاندمی کرونا برخورداری از امنیت را برای پناهندگان دشوار کرده است.

در این گزارش همچنین تاکید شده است که برخی اقدامات اتخاذ شده در زمینه مبارزه با پاندمی کرونا برخورداری از امنیت را برای پناهندگان دشوار کرده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز