خبرگزاری کار ایران

بررسی تهدید اعمال تحریم علیه ترکیه روی میز اتحادیه اروپا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۶۷۹۰

وزرای خارجه اتحادیه اروپا امروز- دوشنبه دلایل تحریم ترکیه به سبب اختلاف بر سیر گاز در دریای مدیترانه را بررسی می کنند.

 به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، وزرای خارجه اتحادیه امروز -دوشنبه- پیش از تصمیم رهبران اتحادیه درباره اجرای تهدیدشان به اتخاذ اقدامات تنبیهی‌، دلایل تحریم ترکیه بر سر اختلاف گاز در مدیترانه را ارزیابی می‌کنند.

وزرای اتحادیه در جلسه امروز تصمیم‌گیری نخواهند کرد و آن را به اجلاس روز پنج‌شنبه رهبران اتحادیه واگذار می‌کنند که در ماه اکتبر از ترکیه خواسته بودند یا حفاری در آب‌های مورد اختلاف در شرق دریای مدیترانه را متوقف کند یا عواقب آن را متحمل شود.

اقدام ترکیه در اواخر ماه نوامبر برای بازگرداندن کشتی اکتشافی به بنادر خود باعث کاهش تنش‌ها شد، اما مقامات و دیپلمات‌های اتحادیه اروپا اعلام کردند که مسائل گسترده‌تر مرتبط با لیبی، سوریه، روسیه و استبداد ترکیه مواضع اتحادیه اروپا را سخت‌تر کرده است.

یک مقام ارشد اتحادیه اروپا گفت: «من هیچ کشوری از اتحادیه را سرغ ندارم که معتقد نباشد وضعیت بدتر از ماه اکتبر است و رهبران باید به عواقب این موضوع بیندیشند.»

وی افزود: «ما خواستار تغییری هستیم که هنوز محقق نشده است.»

اتحادیه اروپا معتقد است که ترکیه همچنان به عملیات اکتشافی و نقشه‌برداری در آب‌های مورد اختلاف مدیترانه ادامه می‌دهد و بر همین اساس «شارل میشل»، رئیس شورای اروپا از آنکارا خواست که به بازی موش و گربه پایان دهد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز