خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:

تصمیم الحریری برای ارائه ترکیب کابینه پس از کنفرانس پاریس

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۵۱۴۱

منابع آگاه لبنان از تصمیم نخست‌وزیر مکلف این کشور برای ارائه ترکیب کابینه به رئیس‌جمهوری این کشور پس از کنفرانس پاریس خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از الشرق الاوسط، منابع آگاه گزارش دادند که «سعد الحریری»، نخست‌وزیر مکلف لبنان در نظر دارد ترکیب پیشنهادی کابینه متشکل از ۱۸ وزیر را به محض پایان کنفرانس بین‌المللی پاریس درباره لبنان به «میشل عون»، رئیس‌جمهوری این کشور تقدیم کند. 

این منابع اعلام کردند که الحریری تصمیم گرفته در صورت مخالفت عون با این ترکیب با توجه به نیاز مبرم به کمک بین‌الملل‌، راه را برای مشارکت در کنفرانس در مورد اختلافات مربوط به تشکیلات وزرا مسدود کرده و شرایطی را برای موفقیت آن ایجاد کند.

منابع مذکور خاطرنشان کردند که حریری به طرح ابتکار فرانسه پایبند است و به پاریس که در عرصه داخلی و خارجی همچنان در حال تحرک است، واگذار می‌کند که  تصمیم بگیرد آیا ترکیب کابینه مطابق با نسخه سیاسی ارائه شده توسط «امانوئل ماکرون» است یا خیر.

این منابع گفتند که حریری به رایزنی‌ها فرصت داده تا شاید منجر به توافق درباره ترکیب کابینه شود.  

منابع مذکور معتقد هستند که صرف ارائه ترکیب کابینه به عون راه برای تحرک فشرده پاریس باز خواهد شد. 

این منابع گزارش دادند که حریری معتقد است هیچ جایگزینی برای طرح ابتکاری فرانسه وجود ندارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز