خبرگزاری کار ایران

رسانه های عبری گزارش دادند:

تلاش السیسی برای میزبانی نشست صلح اسرائیل-فلسطین با حضور نتانیاهو و عباس

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۴۵۹۱

رسانه‌های عبری از تلاش رئیس‌جمهوری مصر برای میزبانی نشست صلح اسرائیل-‌فلسطین با حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی و رئیس تشکیلات خودگردان خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری آی ۲۴ نیوز، رسانه‌های عبری گزارش دادند که «عبدالفتاح السیسی»، رئیس‌جمهوری مصر تلاش می‌کند کشورش میزبانی نشست صلح اسرائیل-‌فلسطین را با حضور «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به عهده گیرد. 

منابع آگاه اعلام کردند که نتانیاهو تمایل دارد سیگنال‌های مثبتی را به نظام جدید آمریکا ارسال کند اما حوادث اخیر اسرائیل تحقق این هدف را به ویژه در سایه درخواست ها برای انحلال کنست و ارجاع به صندوق‌های رای تا حدی سخت کرده و شکل‌گیری فضای مناسب برای ترتیب چنین نشستی مشکل به نظر می‌رسد. 

السیسی تلاش می‌کند میزبانی نشست مشترکی بین نتانیاهو و عباس را به عهده گیرد که می‌تواند در بدو ریاست «جو بایدن»، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا برگزار شود.

از سرگیری مذاکرات می‌تواند برای قاهره مفید باشد و نقش آن را به عنوان یک محور اصلی در خاور میانه پر‌رنگ نماید. 

عباس نیز تلاش می‌کند مسئله فلسطین را پس از دوره ریاست «دونالد ترامپ» به مرکز رویدادها بازگرداند. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز