خبرگزاری کار ایران

تحلیلگر سیاسی عراق در گفت‌وگو با ایلنا:

محکومیت گسترده ترور شهید فخری‌زاده، نشانه تأثیر سیاست تهران در محافل بین‌المللی است/ چشم‌انداز علمی ایران فردمحور نیست/ پاسخ ایران در بهترین زمان و عقلانی‌ترین شکل انجام می‌شود

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۳۳۱۷

تحلیلگر سیاسی عراق تاکید کرد که هدف واهی از ترور دانشمند هسته‌ای ایران متوقف کردن چرخ توسعه و پیشرفت در این کشور و عمق استراتژیک آن است که در مقاومت اسلامی نمود یافته است.

«محمود الهاشمی»، تحلیلگر عراقی در حوزه سیاست خارجی درباره ترور «شهید محسن فخری‌زاده» دانشمند هسته‌ای ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا تصریح کرد: شکی نیست که ترور دانشمندی به بزرگی محسن فخری زاده شوک بزرگی برای کل امت اسلامی است، زیرا دوره کنونی، مرحله درگیری علمی و فناوری است و حضور یک دانشمند در این یا آن کشور مسلمان برای استکبار جهانی آسان نیست، این موضوع ما را به شدت ناراحت کرد ولی در عین حال می‌دانیم که ملت‌های زنده مانند جمهوری اسلامی ایران، خلاق و زاینده باقی می‌مانند.

الهاشمی گفت:  شاگردان شهید فخری‌زاده اکنون به دانشمندان بزرگی برای نبرد با دشمنان ملت تبدیل شده‌اند.

دشمنان ایران در نگرانی و ترس دائم از توسعه سریع و رقابت‌پذیر در این کشور هستند

وی تاکید کرد که دشمنان ایران در نگرانی و ترس دائم از توسعه سریع و رقابت‌پذیر در این کشور هستند، به همین دلیل، همه توان اطلاعاتی خود را که توسط آمریکا، اسرائیل، عربستان سعودی و امارات اداره می‌شود، در کنار منافقین قرار می‌دهند و چنین فاجعه‌ی را در شهادت این شخصیت بزرگ علمی رقم می زنند.

این تحللیگر عراقی افزود: هدف واهی از ترور این دانشمند هسته‌ای، متوقف کردن چرخ توسعه و پیشرفت در جمهوری اسلامی ایران و عمق استراتژیک آن است که در مقاومت اسلامی نمود یافته است. اقدام آنها مصداق عینی این آیه است که «یریدون ان یطفئوا نور الله بافواههم ویأبى الله الا ان یتم نوره ولو کره الکافرون».

آمریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین نقش را در این جنایت فجیع دارند

وی درباره دست‌های پشت پرده آمریکا و اسرائیل در این جنایت گفت: آمریکا و اسرائیل بزرگ‌ترین نقش را در این جنایت فجیع دارند، زیرا آنها خصومت و دشمنی صریح خود را با جمهوری اسلامی طی یک سری اقدامات و وقایع اعلام کرده‌اند. تحریم‌های ظالمانه علیه ملت ایران، خروج از توافق هسته‌ای و ایران‌هراسی و تحریک علیه ایران در هر محفلی گواه این ادعاست.

اسرائیل بی‌پروا اعتراف می‌کند که پشت پرده ترور دانشمندان هسته‌ای ایران بوده است

الهاشمی تاکید کرد که اسرائیل در هر حالتی اعلام کرده که دشمن شماره یک ایران است چنانکه بی‌پروا اعتراف می‌کند که پشت پرده نه تنها این جنایت بلکه بیشتر ترورهایی قرار دارد که علیه دانشمندان و اندیشمندان ایرانی انجام شده است.

امکان مطالبه و ارائه دادخواهی علیه این جنایت به مجامع بین‌المللی و سازمان های حقوق بشر وجود دارد

وی درباره پاسخ ایران به این جنایت گفت: از آنجا که بیشتر کشورهای جهان در کنار سازمان‌های بین‌المللی، احزاب سیاسی و رهبران مقاومت ترور این دانشمند بزرگ را محکوم کرده‌اند، به این معناست که در وهله نخست این جنایت عمل شرم آوری است که توسط همه محافل رد می شود. دوم اینکه حق پاسخگویی نیز قابل قبول است، مادامی که جنایت در خیابان‌های عمومی انجام شود نه در میدان جنگ و قربانی یک شخصیت علمی شناخته شده در سطح بین‌المللی باشد، این واقعه نقض حقوق بشر به شمار می‌رود و امکان مطالبه و ارائه دادخواهی علیه این جنایت به مجامع بین‌المللی و سازمان های حقوق بشر وجود دارد.

پاسخ ایران قطعا در بهترین زمان و عقلانی‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود

وی گفت: اما در مورد پاسخ جمهوری اسلامی ایران باید بگویم که این پاسخ به بزرگی حزن و اندوه ما از شهادت این دانشمند بزرگ است که بهترین خدمات را به ملتش ارائه داده است. پاسخ ایران قطعا در بهترین زمان و عقلانی‌ترین شکل ممکن انجام می‌شود. ایران کاملاً آگاه است که در جنگ دائمی با قدرت های استکبار است و یکی از صحنه‌های این جنگ، حوزه علمی است.

چشم‌انداز علمی ایران فرد محور نیست بلکه مبتنی بر پرورش نسلی از دانشمندان خلاق است

این تحلیلگر در ادامه گفت: ایران می‌داند که دشمنانش از هر شرایطی استفاده می‌کنند تا با ترور بازیگران فعال در عرصه علمی مانع پیشرفت هرگونه پروژه علمی شود، بنابراین ایران نمی‌تواند طرح و چشم‌انداز خود را بر اساس فرد طراحی کند که با وقوع حادثه‌ای متوقف شود بلکه به طرق مختلف به دنبال پرورش نسلی از دانشمندان خلاق بوده است به طوری که اگر یکی از آنها را از دست دهد، نیروهای علمی جایگزین خواهد داشت.

محکومیت گسترده ترور شهید فخری‌زاده، نشانه تأثیر سیاست ایران در محافل بین‌المللی است

الهاشمی در پایان تاکید کرد: به رغم سکوت برخی از کشورهای مدعی اسلام که یا به دلیل شرایط دشوار داخلی یا همراهی آنها با پروژه آمریکایی-صهیونیستی صورت گرفته است، اکثر کشورهای جهان از جمله کشورهای عضو اتحادیه اروپا و انگلیس، این جنایت را محکوم کرده‌اند و این به مفهوم تأثیر سیاست ایران در محافل بین‌المللی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز