خبرگزاری کار ایران

اظهارات وزیر خارجه عراق درباره تغییر دولت در آمریکا

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۲۵۰۷

وزیر خارجه عراق تاکید کرد که تغییر در دولت آمریکا مهم بوده و رئیس‌جمهور ی منتخب از پرونده عراق آگاه است.

به گزارش ایلنا به نقل از بغداد الیوم، «فؤاد حسین»، وزیر خارجه عراق امروز -شنبه- تاکید کرد که تغییر دولت در آمریکا مهم است و «جو بایدن» رئیس‌جمهوری منتخب این کشور از  پرونده عراق آگاه بوده و هر گزینه‌ای که برای وزارت خارجه آمریکا انتخاب شود، دوست شخصی است.

حسین گفت: «تغییر در واشنگتن مهم است. هر کس قدرت را به دست گرفته و  روابط خارجی داشته باشد، از پرونده عراق آگاه است. بایدن که رئیس‌جمهور آمریکا خواهد بود نزدیک به هشت سال معاون باراک اوباما‌ بوده و از جزئیات وضعیت عراق کاملا آگاه است و بارها به عنوان سناتور‌ یا معاون به کشور و اقلیم کردستان سفر کرده است.»

وی افزود: «کسی که عهده دار دستگاه وزارت خارجه می‌شود، دوست شخصی من است که از اوضاع عراق و سراسر منطقه آگاه است. در واقع هر کس که مسئولیتی به عهده گیرد از کل وضعیت آگاه خواهد بود. بعید نیست که روابط نرم‌تر شود، سیاست دموکرات‌ها در خاور‌میانه مشخص است و ما آماده روابط عمیق با واشنگتن هستیم.»

حسین درباره معامله تسلیحاتی با روسیه در سفر به مسکو گفت: «ما وارد جزئیات این معامله نشدیم و نمی‌دانم چرا این موضوع به این شدت رسانه‌ای شد. تنها درباره اینکه وزیر دفاع عراق به زودی به مسکو سفر خواهد کرد گفت‌و‌گو شد. یکی از برنامه‌های سفر وزیر دفاع خرید سلاح‌، همکاری نظامی و ادامه روند مبارزه با داعش است.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز