خبرگزاری کار ایران

تاکید دومای روسیه برای مشارکت در عادی سازی اوضاع در لیبی

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۱۵۶۷

مجلس دومای روسیه در پایان سفر هیئت پارلمان لیبی به مسکو بر آمادگی جهت کمک به عادی‌سازی اوضاع در مرحله پس از جنگ تاکید کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از روسیا الیوم، مجلس دومای روسیه در پایان دیدار هیئت پارلمان لیبی به ریاست «عقیله صلح» به مسکو تاکید کرد که آماده مشارکت در عادی‌سازی اوضاع لیبی در مرحله پس از جنگ است. 

در بیانیه «لئونید اسلوتسکی»، رئیس کمیته امور بین الملل دومای روسیه روز گذشته- چهاشنبه آمده است که نمایندگان پارلمان روسیه همراه با هیئت لیبی موضوع صلح در این کشور و چشم انداز همکاری های دو جانبه را بررسی کردند. 

در ادامه تاکید شده است: «در این دیدار از تلاش های عقیله صالح برای برقراری صلح از طریق نزدیک کردن دیدگاه طرف‌های درگیر تقدیر و بر لزوم توقف کامل خونریزی در لیبی و عدم وجود جایگزین برای گفت و گوی سیاسی تاکید کردیم.»

اسلوتسکی گفت: «از پارلمان منتخب لیبی حمایت می‌کنیم و آماده ارائه کمک برای عادی‌سازی اوضاع در لیبی در مرحله پس از جنگ از جمله مبارزه با شیوع پاندمی کرونا هستیم.»

در بیانیه مجلس دومای روسیه همچنین بر پایبندی به دستاوردهای کنفرانس بین‌المللی برلین درباره لیبی و قطعنامه شماره ۲۵۱۰ شورای امنیت تاکید شده است.

دو طرف در این دیدار از تلاش خود برای از سر گیری همکاری‌های دو جانبه و گسترده خبر دادند. 

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز