خبرگزاری کار ایران

منابع آگاه گزارش دادند:

خودداری گانتز از اعزام هیئت امنیتی به سودان

asdasd
کد خبر : ۱۰۰۰۴۸۵

منابع آگاه از خودداری وزیر امنیت اسرائیل برای حضور شخصیت‌های امنیتی و نظامی در هیئت اعزامی به سودان پس از توافق سازش خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه آی ۲۴ نیوز، منابع آگاه گزارش دادند که «بنی گانتز»، وزیر امنیت اسرائیل مانع حضور شخصیت‌های نظامی و امنیتی در هیئت این رژیم شد که روز گذشته -دوشنبه- و به دنبال تواق سازش عازم سودان شده است.

این منابع گزارش دادند که «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواست که افسران و مقامات نظامی را به همراه هیئت اعزامی به سودان به ریاست مرد در سایه «ماعوز»، رئیس بخش خاور‌میانه و آفریقا در کابینه رژیم صهیونیستی اعزام کند  اما گانتز با این استدلال که هنوز توافقی رد و بدل نشده و سودان همچنان در فهرست کشورهای حامی تروریسم قرار دارد، گفت که درست نیست از نیروهای ارتش اسرائیل در این هیئت حضور داشته باشند. 

مقامات اسرائیلی گزارش دادند که دفتر نخست‌وزیر تصمیم گرفت پرونده مسائل امنیتی را پیش از هر گونه توافق عادی‌سازی و حتی پیش از لغو تحریم‌های آمریکا علیه سودان ببندد. یک مسئول امنیتی این اقدام را نامعقول توصیف کرد. 

این تصمیم گانتز باعث افزایش تنش بین وی و نتانیاهو شد. به گفته برخی منابع، مدت زمانی طولانی درباره سفر هیئت امنیتی به سودان بحث شد و گانتز از این موضوع کاملا مطلع بود اما وی به دلایل خاص اجازه خروج هیئت امنیتی را نداد.

گانتز و نتانیاهو طی دو روز اخیر و به دنبال اتهام نخست‌وزیر علیه وزیر امنیت به سؤاستفاده سیاسی از دستگاه نظامی به یکدیگر حمله کرده‌اند.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز