خبرگزاری کار ایران

کشته شدن سه کارگر در نیروگاه هسته‌ای کره

asdasd
کد خبر : ۲۳۶۳۳۱

«بر اثر نقص فنی در یکی از نیروگاههای کره جنوبی در منطقه «اولسان» که پیش‌تر مورد حمله نفوذگرهای اینترنتی قرار گرفته بود، سه کارگر کشته شدند اما مقامات امنیتی این کشور ارتباط حادثه امروز با حمله اخیر را رد کردند».


بر اثر نقص فنی در یکی از نیروگاههای کره جنوبی در منطقه «اولسان» که پیش‌تر مورد حمله نفوذگرهای اینترنتی قرار گرفته بود، سه کارگر کشته شدند اما مقامات امنیتی این کشور ارتباط حادثه امروز با حمله اخیر را رد کردند.

به گزارش ایلنا به نقل از «یونهاپ» خبرگزاری کره جنوبی، بر اثر نقص فنی در یکی از نیروگاههای کره جنوبی در منطقه «اولسان» که پیش‌تر مورد حمله نفوذگرهای اینترنتی قرار گرفته بود، سه کارگر کشته شدند اما مقامات امنیتی این کشور ارتباط حادثه امروز با حمله اخیر را رد کردند.

اپراتور این نیروگاه هسته‌ای هفته گذشته از سوی فردی که خود را «رییس گروه مخالفان راکتورهای هسته‌ای» نامیده بود مورد حمله قرار گرفت و بخش قابل توجهی از اطلاعات آن به سرقت رفت.

یک مقام رسمی شرکت انرژی آبی و اتمی کره جنوبی در توضیح این حادثه گفت: به نظر می‌رسد نشت گاز سمی نیتروژن از یکی از کابل‌های زیرزمینی در محل ساخت و سازهای مربوط به راکتور اتمی یاد شده باعثمرگ این سه کارگر شده باشد.

وی با بیان اینکه هیچ مورد نشت رادیو اکتیو در این نیروگاه گزارش نشده، گفت: حادثه زمانی رخ داد که کارگران در زیرزمین نیروگاه مشغول بازرسی و بررسی وضعیت امنیتی آن بودند.

این نیروگاه در منطقه «اولسان» در ۴۰۰ کیلومتری جنوب شرق سئول قرار دارد.

طبق برنامه قبلی قرار بود راکتور شماره سه این نیروگاه اتمی با ظرفیت تولید ۱۴۰۰ مگاوات برق هسته‌ای با توجه به اتمام ۹۹ درصد عملیات اجرایی آن، در ماه ژوئن سال آینده میلادی راه اندازی شود.

به نوشته رسانه‌های محلی وقوع این حادثه که تنها چند روز پس از حمله سایبری به یکی دیگر از راکتورهای اتمی کره جنوبی رخ می‌دهد، نگرانی‌های زیادی را در خصوص میزان تضمین ایمنی نیروگاه‌های اتمی این کشور در اذهان عمومی ایجاد کرده است.

روز دوشنبه گذشته یک نفوذگر اینترنتی با ورود به سیستم‌های اپراتور یکی از نیروگاههای هسته‌ای کره جنوبی، ضمن ایجاد اختلال در سیستم‌های یاد شده، بخشی از اطلاعات آن را از بین برد.

این نفوذگر اینترنتی که خود را «رییس گروه مخالفان راکتورهای هسته‌ای» نامیده بود، تهدید به انتشار حدود ۱۰۰ هزار صفحه از اسناد داخلی یک شرکت هسته‌ای کره جنوبی در فضای مجازی کرد.

درخواست این نفوذگر اینترنتی از مسوولان کره جنوبی در مقابل انتشار ندادن این اسناد، توقف فعالیت دو بلوک نیروگاه هسته‌ای «رایت» و سومین بلوک نیروگاه «ولسون» برای یک دوره سه ماهه از تاریخ ۲۵ دسامبر بود.

کره جنوبی روز سه شنبه گذشته پس از وقوع این حادثه اعلام کرد که تدابیر شدید امنیتی و سطح بالایی را در نیروگاه‌های هسته‌ای خود به مرحله اجرا در می‌آورد.

مسوولان کره جنوبی در آن زمان انگشت اتهام را به سمت کره شمالی گرفتند و اعلام کردند که دلایل اتخاذ تدابیر امنیتی شدید، نگرانی از حمله نفوذگرهای اینترنتی کره شمالی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز