خبرگزاری کار ایران

دادگاه کار آلمان اعتصاب رانندگان قطار این کشور را قانونی خواند

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۶۰۰

«به گفته قاضی دادگاه کار آلمان، اعتصاب رانندگان قطار که باعثشده است حمل و نقل ریلی در این کشور از صبح روز پنجشنبه دچار اختلال گسترده شود، به هیچ وجه مغایر قوانین نیست».

«اورسولا اشمید» قاضی دادگاه کار آلمان در حکم خود در این باره اعلام کرد: اعتصاب رانندگان قطار که باعثشده است حمل و نقل ریلی در این کشور از صبح روز پنجشنبه دچار اختلال گسترده شود، به هیچ وجه مغایر قوانین نیست.

به گزارش اخبار دریافتی ایلنا و به نقل از رویترز این مقام قضایی آلمان در گفتگو با خبرنگاران در این باره گفت: «اعتصاب‌ها، نتایج گسترده‌ای دارد و آسیب‌های زیادی را به کشور وارد می‌کند. اما به هر حال هدف از اعتصاب نیز همین است.»

اعلام این حکم دادگاه بدین معنا است که گفتگوی مسئولان اتحادیه‌های کارگری آلمان با مقامات شرکت راه آهن این کشور تا روز دوشنبه ادامه پیدا خواهد کرد. همچنین اعتصاب ۱۹۶ هزار کارمند این شرکت ادامه خواهد داشت و میلیون‌ها مسافر در آلمان با اختلال در استفاده از سامانه حمل و نقل عمومی روبرو خواهند بود.

پیشنه ماجرا

اعتصاب کارکنان راه آهن آلمان به دنبال شکست مذاکرات شرکت قطار و اتحادیه رانندگان قطار برسر افزایش دستمزد رانندگان قطار از چهار روز پیش آغاز شد.

این اعتراض نه تنها باعثقطع خدمات ریلی برای مسافران و سرگردان شدن بسیاری از آنان و فشار آوردن بر سایر وسایل نقلیه عمومی در آلمان شد، بلکه روند حمل و نقل کالا‌ها در این کشور را مختل کرد.

گفته می شود علت این امر به پیوستن رانندگان قطارهای باری آلمان به جمع اعتصاب کنندگان به وجود آمده و بدین ترتیب طبق گفته مسئولان اتحادیه رانندگان قطار طولانی‌ترین اعتصاب ممتد رانندگان قطارهای آلمان در تاریخ این کشور به وجود آمد.

در پی برهم خوردن روند جابجایی مسافر و کالا در شبکه قطار آلمان، «آنگلا مرکل»، صدراعظم این کشور، از دو طرف مذاکره کننده خواست، هرچه زود‌تر راه حلی برای این مشکل پیدا کنند تا کمترین صدمات از این اعتصاب به کشور آلمان وارد شود.

در عین حال وزیر ترابری آلمان نیز اعتصاب کنندگان را تهدید کرد که به علت متناسب نبودن میزان اعتصاب اعلام شده با اعتراضشان به افزایش دستمزد‌ها و کاهش هفته کاری رانندگان قطارهای آلمانی، ممکن است این پرونده را به دادگاه ارجاع دهد و از رهبران اتحادیه کارگری رانندگان قطارهای آلمان، رسماً به دادگاه شکایت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز