خبرگزاری کار ایران

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر خبر داد:

کشف و ضبط محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض در عسلویه

asdasd
کد خبر : ۹۹۷۳۹۳

مدیرکل محیط زیست استان بوشهر از کشف و ضبط محموله قاچاق پرندگان شکاری در معرض انقراض(گونه‌های بالابان، شاهین و بحری) در استان بوشهر- شهرستان عسلویه خبر داد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، فرهاد قلی‌نژاد با اعلام این خبر گفت: محموله بزرگ پرندگان در معرض خطر که شامل تعداد 22 بهله پرنده‌شکاری از خانواده شاهینیان و از گونه‌های شاهین، بحری و بالابان توسط فرماندهی‌مرزبانی شهرستان عسلویه و همکاری یگان حفاظت محیط زیست استان و شهرستان عسلویه کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه قاچاقچیان قصد خروج این پرندگان از بوشهر به کشورهای حاشیه خلیج فارس را داشتند، ادامه داد: این کشف پرندگان سومین کشف و ضبط پرندگان شکاری در سال جاری است که دو مورد قبلی در شهریور ماه و در شهرستان دیر بوده و هم اکنون روال قانونی مراحل قضایی آن نیز در حال انجام است.  

فرهاد قلی‌نژاد افزود: متاسفانه این پرندگان در شرایط بسیار نامطلوب نگهداری و منتقل شده و هم اکنون شرایط نامساعدی دارند که به محض کشف محموله، اقدامات دامپزشکی جهت بهبود شرایط زیستی در تعدادی از آنها آغاز شده است.

 وی در پایان ابراز امیدواری کرد با همکاری و مساعدت همه علاقمندان به تنوع زیستی این پرندگان ارزشمند، حفاظت از آنها بصورت بهینه استمرار داشته باشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز