خبرگزاری کار ایران

مسئولان به وعده خود برای بهره‌برداری از مرکز بهداشت روستای خلیفه عمل نمی‌کنند

asdasd
کد خبر : ۹۸۱۷۷۰

در حالی که خیر روستای خلیفه از توابع شهرستان دشتستان به قول خود مبنی بر ساخت مرکز بهداشت در این روستاعمل کرد اما مسئولان مربوط هنوز از این ساختمان ظرفیت های آن استفاده نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، روستای خلیفه یکی از روستاهای پرجمعیت بخش شبانکاره شهرستان دشتستان استان بوشهر است که خیرین این روستا همیشه از کمک کردن به زیر ساخت های عمرانی این روستا دریغ نورزیده‌اند.خانه بهداشت روستا  یکی از این اقدامات خیر است  که در سال های اخیر توسط یکی از خیرینر  روستا ساخته شده است.

ساختمان جدید قرار بود مرکز بهداشت شود

عضو شورای روستای خلیفه در گفت وگو با خبرنگار ایلنا درباره ساخت مرکز بهداشت این روستا، گفت:  زمان ساخت خانه بهداشت جدید در جلسات متعددی که خَیر و مسئولان روستا با متولیان سلامت دشتستان برگزار کردند قرار براین بود که ساختمان جدید به عنوان مرکز بهداشت فعالیت داشته و مدت زمان حضور پزشکان در این روستا در طول هفته افزایش یابد و همچنین پزشک متخصص به این روستا منتقل کنند.

مسئولان به وعده خود برای بهره‌برداری از مرکز بهداشت روستای خلیفه عمل نمی‌کنند

مسئولان به وعده هایشان عمل نکردند

محمد علی عبدالشیخی اضافه کرد: بر اساس وعده‌های داده شده توسط مسئولان، خیر شروع به ساختن مرکز بهداشت کرد و در کمترین زمان ممکن ساختمان جدید کامل شد اما متاسفانه از زمان احداث تاکنون با وجود پیگری های مکرر، مسئولان به هیچ یک از وعده های خود عمل نکردند و این ساختمان با داشتن ظرفیت لازم برای مرکز بهداشت، فقط به عنوان خانه بهداشت در طول هفته به اهالی روستا خدمات درمانی ارائه می دهد.

عبدالشیخی عنوان کرد: روستای خلیفه پرجمعیت ترین روستای بخش است و در صورت تخصیص امکانات لازم با توجه به موقعیت مکانی آن امکان ارائه خدمات درمانی به ساکنان روستاهای محروم اطراف را نیز دارد.

 بهورز دیگری استخدام می شود

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان هم به ایلنا گفت: جمعیت روستای خلیفه یک هزارو 338 نفر است و 2 نفر بهورز زن در خانه بهداشت این روستا مشغول به کارند  و بهورز زن دیگری نیز در مرحله استخدام و گذراندن مراحل قانونی است.

مسئولان به وعده خود برای بهره‌برداری از مرکز بهداشت روستای خلیفه عمل نمی‌کنند

خویش دوست افزود: طبق  دستورالعمل پزشک خانواده  هر هفته یک روز ثابت (چهارشنبه ها ) پزشک در خانه بهداشت مستقر است. اما با توجه به درخواست مردم و امکانات موجود ب‌هرغم شرایط سخت و کمبودها  یک هفته درمیان  (دوشنبه ها) نیز یک پزشک کمک در خانه بهداشت روستا مشغول ارائه خدمت است. اما بهورزان ثابت و روزانه مشغول به خدمت هستند. 

او اضافه کرد: در خانه بهداشت این روستا خدمات بهداشتی  شامل مراقبت از زنان باردار، کودکان، میانسالان، سالمندان، بهداشت محیط، پیشگیری وبیماری ها، آموزش بهداشت واکسیناسیون، بهداشت مدارس و معاینات دهان و دندان انجام می شود و ضمناً درصورت نیاز ارجاع به کارشناس تغذیه و روان نیز انجام می شود.

او گفت: به رغم پیش بینی های ما متاسفانه به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان اضافه کردن پزشک متخصص به خانه بهداشت این روستا میسر  نشد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز