خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل منطقه ویژه پارس:

دغدغه اصلی ما توجه به محیط پیرامونی پارس جنوبی است

مدیر عامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: توجه به محیط پیرامون پروژه پارس جنوبی از دغدغه های اصلی و اولویت ما در صنعت نفت است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مهدی یوسفی در جمع مردم عسلویه افزود: دراین ارتباط جذب 260 نفر از نیروهای جویای کار عسلویه در کنار کاهش چشمگیر فلرینگ از مهمترین اقدام‌های صنعت نفت در دو سال اخیر محسوب می‌شود.

وی با اشاره به دغدغه اشتغال نیروهای بومی در منطقه گفت: در روند بکارگیری نیروهای بومی شهرستان عسلویه در صنایع نفت و گاز گام‌های خوبی برداشته شد طوری‌که با هماهنگی‌های صورت گرفته با شرکت‌های مستقر در منطقه 37 نفر از جوانان عسلویه را بصورت قرارداد مستقیم در صنایع تبدیل وضعیت شد این درحالی است که تا قبل از دو سال گذشته تنها برای سه نفر این تغییر وضعیت رخ داده بود.

یوسفی بیان کرد: در دو سال اخیر 260 نفر از نیروهای بومی شهرستان عسلویه جذب صنایع مستقر در منطقه شده‌اند که این عدد نشان از افزایش چشمگیر اشتغال نیروهای بومی شهرستان عسلویه در صنایع نفت و گاز دارد که در برخی موارد توانسته‌ایم فراتر از مصوبه 50درصدی جذب نیروهای بومی درعمل کنیم و این روند در سال جاری نیز با همت بیشتری دنبال خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه پارس، محیط زیست را یکی دیگر از دغدغه‌های مردم و مسئولان در عسلویه برشمرد و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در حوزه کاهش فلرینگ دردو سال گذشته توانستیم حجم فلرینگ فازهای 1 تا 10 پارس جنوبی را از 56 میلیون مترمکعب در هفته به 4/5 میلیون مترمکعب در هفته در سه ماهه اول سال 95 برسانیم.

وی بیان کرد: برای برطرف کردن دغدغه‌های موجود با هماهنگی بین مجتمع گازی پارس جنوبی و محیط زیست استان بوشهر در حال تدوین برنامه جامع کنترل پسماند صنعتی هستیم که با اجرایی شدن این مهم در آینده‌ای نزدیک، گام‌های مهمتری در جهت کمک به محیط زیست منطقه برداشته خواهد شد.

یوسفی، توسعه فضای سبز در منطقه ویژه پارس را یکی دیگر از اولویت‌های دو سال گذشته صنعت نفت در این منطقه برشمرد و گفت: توسعه 170 هکتاری فضای سبز منطقه ویژه پارس در مقایسه با توسعه 730 هکتاری فضای سبز از بدو تاسیس منطقه تا سال 92 نشان از عزم جدی و توجه والای صنعت نفت به توسعه فضای سبز در کنار توجه به توسعه صنایع در دو سال اخیر می‌دهد.

وی  گفت: برای کمک به توسعه فضای سبز منطقه ویژه پارس یک برنامه بلند مدت پنج ساله داریم که با اجرای آن شاهد یک منطقه سبز در کنار صنایع بزرگ نفت، گاز و پتروشیمی خواهیم بود.

کد خبر : ۳۷۹۶۰۴