خبرگزاری کار ایران

حبیب احمدزاده:

تکنیک‌های موثر بر ذهن مخاطب را شناسایی کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۷۷۲۱۶

نویسنده فیلمنامه «اتوبوس شب» در ورکشاپ «چگونه دیدن» گفت: رسانه‌ها با شناسایی تکنیک‌هایی که می‌تواند بر ذهن مخاطب و چگونه دیدن آنها اثرگذار باشد، باعث چرخش زاویه نگاه و ذهن بیننده می‌شود.

به گزارش ایلنا، در ابتدای این جلسه که به همت حوزه هنری  و در سالن آمفی تئاتر دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی بوشهر برگزار شد، حبیب احمدزاده از حاضران خواست تا داستان «ننه» (نوشته حبیب احمدزاده) را که برگرفته از داستانی واقعی و مونولوگی با لهجه جنوبی (آبادانی-بوشهری) بود را خوانده و سپس پیرامون استفاده از عنصر لهجه در آن گفت: عنصر زبان و لهجه در موثربودن یک داستان بر مخاطب بسیار مهم بوده و نباید باعث پیچیدگی شود. در یک اثر هنری موثر، عناصر باید به‌گونه‌ای در کنار هم قرار بگیرند که باعث هم‌افزایی بیشتری شده و ذهن مخاطب را با اثر درگیر کند.

احمدزاده افزود: از آنجا که در بیشتر آثار هنری با مخاطب عام و گسترده مواجه هستیم، پیچیدگی عناصر سبب از دست‌دادن بخش زیادی از مخاطبان خواهد شد و اثر نخواهد توانست ارتباط شایسته و بجائی را با آنها برقرار کند. بنابراین داستانی موفق است که علی‌رغم بکار بردن لهجه در آن، ظرفیت کلامی‌اش بخوبی منتقل شود.

وی در بخش دیگری از این ورکشاپ، تاثیر رسانه‌ها را بر تغییر زاویه نگاه مخاطب مهم دانسته و گفت: رسانه‌ها با شناسائی تکنیک‌هایی که می‌تواند بر ذهن مخاطب و چگونه دیدن آنها اثرگذار باشد، باعث چرخش زاویه نگاه و ذهن بیننده می‌شود. بنابر این ما می‌توانیم با شناسایی این تکنیک‌ها چگونه دیدن خود را تقویت کرده و در تولید آثار هنری و یا خبری از آنها استفاده کنیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز