خبرگزاری کار ایران

مدیر منابع نیروی انسانی استانداری بوشهر:

تاریخ استان را با ابزار هنر به نسل جوان معرفی کنیم

asdasd
کد خبر : ۳۶۸۱۳۰

آئین یادبود شیخ حسین چاهکوتاهی در آستانه روزملی خلیج فارس درجوار آرامگاه وی در بوشهر برگزار شد.

به گزارش ایلنا از بوشهر، معاون توسعه مدیر منابع نیروی انسانی استانداری بوشهر ضمن تبریک مبعث رسول اکرم (ص) دراین آئین، گفت: با نگاهی اجمالی به این خطه از جنوب کشور به بزرگی مردمانش پی می‌بریم. این خطه بزرگانی همچون شیخ حسین چاهکوتاهی، رئیسعلی دلواری، علامه بلادی و... را در دامن خود پرورانده که نشان از دلیرمردی و مبارزه‌جویی این مردم دارد. مردمی که همواره و در هر شرایطی از مرز و خاک وطن خود دفاع کردند. مقبره بزرگانی همچون مرحوم منوچهر آتشی، جلوه‌ای از غنای فرهنگی و ادبی این اقلیم را دارد.

سعید زرین با بیان این‌که تاکنون آثار فرهنگی و هنری زیادی در زمینه شناسایی رشادت‌ها و نیز غنای فرهنگی استان بوشهر تولید و تالیف شده است، افزود: نسل جوان ما به اطلاعات بیشتری نیاز دارد و مسئولان موظفند برای انتقال شایسته مفاهیم و اطلاعات برنامه‌ریزی دقیق‌تری انجام دهند.

وی ضمن تشکر از بنیاد ایران‌شناسی، میراث فرهنگی و حوزه هنری بیان کرد: امیدواریم با تلاش دیگر نهادها این اقدامات به‌صورت علمی و درست ادامه داشته باشد.

زرین‌فر ابزار هنر را ابزاری مناسب در زمینه انتقال مفاهیم و شناساندن مفاخر استان به نسل جوان دانسته و افزود: اقدامات فرهنگی نیز در این زمینه ضروری بوده و برای شناساندن تاریخ استان باید از هر دو عنصر هنر و فرهنگ یاری جست.

وی در پایان گفت: مسائل فرهنگی دراولویت برنامه‌های مدیریت ارشد استان است و برنامه‌ریزی‌های فراوانی نیز در این مقوله انجام شده که برخی از آنها اجرائی شده و برخی نیز در دست اجرا و اقدام است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز