خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل منطقه ویژه پارس:

استان بوشهر به قطب علمی حوزه انرژی تبدیل شود

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۶۲۲

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس گفت: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی شود که استان بوشهر به قطب علمی حوزه انرژی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، مهدی یوسفی صبح چهارشنبه درششمین جشنواره دانایی خلیج فارس اظهار داشت: ایجاد ارتباط مثبت و سازنده بین صنعت و دانشگاه همواره یکی از دغدغه‌های ما بوده است و در این راستا تلاش بسیار زیادی داشته‌ایم.

وی با اشاره به ایجاد و راه‌اندازی دفتر انتقال فناوری در منطقه ویژه پارس، گفت: این دفتر نقش مهمی در ایجاد ارتباط دو سویه بین شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های فعال در حوزه انرژی داشته است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در همین مدت کوتاه راه‌اندازی این دفتر تاکنون دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان قرارداد بین شرکت‌های دانش‌بنیان و صنایع مستقر در منطقه ویژه پارس امضا شده که ارزآوری بالایی نیز داشته است.

وی با اشاره به ارزش بالای فعالیت‌های علمی، ادامه داد: در بیشتر المپیادهای علمی شاهد درخشش ایرانی‌ها هستیم ولی متاسفانه در تبدیل علم به فناوری مشکلاتی داریم که باید رفع شود.

یوسفی با تاکید بر اینکه باید تلاش شود استان بوشهر به قطب علمی در حوزه انرژی تبدیل شود، بیان کرد: در سال های اخیر شاهد رشد و پیشرفت بالایی در پارس جنوبی بوده‌ایم.

وی اضافه کرد: در ۱۳ سال ابتدایی فعالیت پارس جنوبی میزان تولید در این منطقه ۲۷۰ میلیون مترمکعب در روز بود ولی در دو سال اخیر با تلاش و برنامه ریزی وزارت نفت، ۱۷۰ میلیون مترمکعب به میزان تولید منطقه اضافه شده که دستاورد بزرگی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز