خبرگزاری کار ایران

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی بوشهر:

۱۷۰ میلیارد ریال برای تجهیزات درمانی استان بوشهر هزینه شد

asdasd
کد خبر : ۳۶۵۶۱۳

قائم مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: در دو سال اخیر ۱۷۰ میلیارد ریال برای خرید تخت های سی . سی. یو و آی. سی. یو در این استان هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، دکتر حیدر عزیزنژاد ظهر چهارشنبه در همایش سفیران سلامت خانواده مرکز بهداشت بوشهر اظهار داشت : کارهایی که در هفته سلامت به صورت نمادین اجرا می‌شود باید در طول سال نیز با شدت و برنامه‌ریزی بهتری انجام گیرد.

وی افزود: در سال‌های اخیر عواملی که سلامت را تهدید می‌کنند تغییر کرده است. در گذشته بیماری‌های واگیر همچون  آبله، سیا سرفه و غیره عوامل خطر بودند اما الان با تغییر سبک زندگی‌ها و پیشرفت علم پزشکی بسیاری از بیماری‌های گذشته که عامل اصلی مرگ و میر بودند ریشه کن و یا کنترل شده‌اند ولی بیماری‌های غیر واگیر جایگزین آنها شده است و بیشترین عامل خطر بیماری های قلبی و عروقی و دیابت شده است.

این مقام مسئول تصریح کرد: بر اساس نظریه کارشناسان و متخصصین حداکثر ۲۵ درصد سلامتی مربوط به پزشک و حوزه درمان است ولی بیش از ۷۵ درصد مربوط به خود مردم و سبک زندگی آنان و سایرعواملی است که به وزارت بهداشت مربوط نیست .

وی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از سلامتی را با تغییر سبک زندگی و رعایت کردن توصیه‌های ساده بهداشتی باید تامین کنیم، گفت: انتظاری که دست اندرکاران حوزه سلامت از مردم و مسئولان دارند این است که همه را با شیوه درست زندگی کردن یعنی شیوه صحیح سبک زندگی آشنا کنند .

عزیز نژاد بیان کرد: در دو سال اخیر ما توسعه خوبی در حوزه سلامت داشته ایم به طوری که تخت های icu و ccu با اعتبار ۱۷ میلیارد تومان وارد استان شده است و با این همه توسعه تجهیزاتی و فضاهای حوزه سلامت متاسفانه به دلیل شیوه های نادرست زندگی در حال حاضر در استان حدود ۳۵۰ نفر دیالیزی داریم که هزینه یک دیالیز بیش از ۱۸۰ هزار تومان است البته این تعرفه دولتی آنهااست که به صورت کاملا رایگان برای افراد است.

وی با بیان اینکه اگر ما عوامل فشار خون و دیابت را کنترل کنیم می توان از دچار شدن افراد به این بیماری جلوگیری کرد، گفت: شما به عنوان سفیران سلامت باید پیام‌های بهداشتی و پیشگیری را در بین خانواده خود و جامعه اطلاع‌رسانی کنید و هدفگذاری حوزه سلامت و دانشگاه علوم پزشکی این است که پیام های ساده بهداشتی که منجر به زندگی سالم ، نشاط، تحرک می‌شود این ها را بین مردم و در بین افراد جامعه ببریم.

سرپرست مرکز بهداشت شهرستان بوشهر نیزگفت : با توجه به اینکه بیماری دیابت در جهان به یک چالش جهانی تبدیل شده امسال شعار سازمان جهانی بهداشت به عنوان غلبه بر دیابت است.

حمید حبیبی نیا افزود: با توجه به اینکه وزرات بهداشت تاکید ویژه‌ای به بحث خود مراقبتی دارد، ضرورت بحث خود مراقبتی واقعا احساس می شود. با توجه به اینکه ساختار جمعیتی و الگوهای بیماری ها تغییر پیدا کرده و در بحث‌های مالی که حوزه سلامت را همیشه درگیر و دچار چالش می کند  یکی از موضو عات اساسی این است که مردم خودشان متولی سلامتشان باشند.

وی بیان کرد: تا پایان سال ۹۴بیش از ۳۸۰ نفر را به عنوان سفیران سلامت خانواده در مرکز بهداشت شهرستان بوشهر ثبت نام کرده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز