خبرگزاری کار ایران

آیین اعتکاف از نگاه جمعیت امام علی بوشهر

هرسال به مناسبت تولد مولا علی و همزمان با اعتکاف افراد در مساجد 13تا 15 رجب آیین کعبه کریمان توسط جمعیت امام علی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در بوشهر، در این آیین اعضای جمعیت پس از شناسایی کودکان محروم به جمع آوری آرزوهای آنها می‌پردازند تا توسط عموم مردم و خیرین برآورده شود.

هدف آیین کعبه کریمان که همزمان با اعتکاف اجرا می‌شود این است که جامعه را متوجه عبادت اجتماعی نیز کند، اینکه همه افراد جامعه در قبال هم نوع خود مسوول هستند.

امسال نیز جمعیت امام علی بوشهر همزمان با دیگر شهرها این آیین را برگزار کرد، بدین منظور اعضای جمعیت امام علی به محلات تنگک که حاشیه‌نشین‌های بی‌شماری دارد رفت و آرزوهای کودکان را جمع آوری کرد.

کودکانی که در شرایط بدی زندگی می‌کنند و از حداقل‌ها نیز محرومند، آرزوهایشان نیز با دیگران متفاوت است، آرزوهایی که هر کدام می‌تواند درسی بزرگ برای ما باشد. چشمان رنگیش می‌درخشد و آرزو می‌کند مادرش خوب شود و غذای خوشمزه‌ای بخورند....

آنها در لحظاتی که فقط از آرزوی خودشان سوال می‌شود خانواده، پدر، مادر و...را از یاد نمی‌برند، خودخواهی ندارند و اگر آرزویی دارند برای بقیه هم همان را می‌خواهند.

این نگاه به دیگریشان با وجود نداشتن حداقل‌ها، بسیار قابل تحسین و یادگیری است. امروز اغلب آدم‌ها چنان در دایره بسته زندگی خود گرفتارند که حتی نزدیکترین عزیزان خود را نیز نمی‌بینند چه برسد به افرادی دیگر.

آیین کعبه کریمان فقط جمع آرزوهای کودکان بی‌تکلف نیست بلکه روبرو شدن با نوع دیگری از نگاه به زندگی ست، درس‌هایی که به همه ما داده می‌شود تا دید خود را وسعت دهیم.

جمعیت امام علی بوشهر برای دومین بار توانست این آیین را برگزار کند، که علاوه بر محلات تنگک، آرزوی کودکان تحت پوشش جمعیت و همچنین خانواده‌های محرومی که توسط تیم‌های مددکاری شناسایی شده‌اند نیز جمع آوری شد.

این آیین همه ما را به تفکر و عبادت اجتماعی دعوت می‌کند.... برای شرکت در این طرح می‌توان به سایت کعبه کریمان مراجعه و با انتخاب شهر آرزوی کودکان را برآورده کرد.

http://kariman.sosapoverty.org http://sosapoverty.org

ستاره تناور

کد خبر : ۳۶۴۸۶۴