خبرگزاری کار ایران

انتقال نخستین محموله گاز تولیدی فازهای ۱۷ و۱۸ پارس جنوبی به شبکه سراسری کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۳۸

با اتصال خط لوله ۴٢ اینچ انتقال گاز پالایشگاه این فاز به خط لوله هفتم سراسری درهفته گذشته، نخستین محموله گاز تصفیه شده این فاز به ظرفیت هشت میلیون مترمکعب به صورت پایدار به خط لوله هفتم توزیع گاز کشور منتقل شد.

مجری طرح توسعه فاز ١٨ و١٧ پارس جنوبی گفت: با اتصال خط لوله ۴٢ اینچ انتقال گاز پالایشگاه این فاز به خط لوله هفتم سراسری درهفته گذشته، نخستین محموله گاز تصفیه شده این فاز به ظرفیت هشت میلیون مترمکعب به صورت پایدار به خط لوله هفتم توزیع گاز کشور منتقل شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مهندس حسن بویری، صبح امروز در جمع خبرنگاران افزود: این میزان گاز تولیدی، محصول راه اندازی ردیف اول شیرین سازی پالایشگاه فازهای ۱۷ و ۱۸ است که در شرایط کنونی به میزانی فراتر از هشت میلیون متر مکعب گاز شیرین را به صورت روزانه و پایدار به شبکه مصارف داخلی کشورمان عرضه خواهد کرد.

وی اضافه کرد: همه سرویس‌های عملیاتی اجرای فرایندهای پیچیده پالایشگاهی و نیز بهره برداری و انتقال محموله های تولیدی مطابق با دستورالعمل‌ها و استانداردهای فنی بین المللی در این حوزه و با عالی ترین درجه کیفیت و نظارت به انجام رسیده است.

بویری ادامه داد: با انجام موفقیت آمیز عملیات پایدارسازی تولید و انتقال گاز این بخش از پالایشگاه، تمرکز تیم های عملیاتی به تسریع در اجرا و راه اندازی سایر ردیف های شیرین سازی فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی معطوف شده است که پیش بینی می‌شود با تدابیر اتخاذ شده در شرکت نفت و گاز پارس بخش دیگری از تولیدات مخزنی این فاز تا قبل از پایان سال نیز در اختیار مصارف صنعتی و خانگی کشور قرار گیرد.

پروژه توسعه فازهای ۱۷ و ۱۸ پارس جنوبی به منظور پالایش روزانه دو میلیارد فوت مکعب مخلوط گازی، ۸۰ هزار بشکه میعانات گازی، ۴۰۰ تن گوگرد و یک میلیون تن اتان و ۱.۰۵ میلیون تن گاز مایع در سال در شهرستان عسلویه در جنوب استان بوشهر در دست اجراست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز