خبرگزاری کار ایران

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی:

بودجه خرید مکان نگهداری متکدیان بوشهر، جای دیگر هزینه شده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۴۸۳۴

تکدی‌گری زیبنده این استان نیست و باید کمیته مبارزه با این پدیده، فعال و به رسالت قانونی خود عمل کند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر گفت: تکدی گری زیبنده این استان نیست و باید کمیته مبارزه با این پدیده، فعال و به رسالت قانونی خود عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، فتح الله حقیقی، چهارشنبه شب در نشست مشترک ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی و کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی بوشهر اظهار داشت: باوجود اینکه در سال ۸۰ برای همه استان های کشور اعتبار لازم برای ایجاد مکان نگهداری متکدیان اختصاص یافته است اما این مهم دراستان بوشهر اجرایی نشده که باید پیگیری شود.

وی با اشاره به اینکه پدیده تکدی گری تبعات ناخوشایندی در جامعه از جمله ترویج بزهکاری را در پی دارد، یادآورشد: شهرداری بوشهر در کوتاه مدت فضای لازم را برای نگهداری و ساماندهی متکدیان در اختیار دستگاه‌های متولی قرار دهد و همزمان موضوع ساخت اردوگاه نیز پیگیری شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر با بیان اینکه متکدیان در قالب‌های گوناگون در جامعه فعال هستند، گفت: برخی از متکدیان مجرم و بزهکار هستند که باید تحویل دستگاه قضایی شوند و برخی نیز متکدی نیازمند واقعی هستند که این افراد اگر بومی استان بوشهر باشند به دستگاههای حمایتی معرفی و اگر غیر بومی هستند نیز به محل سکونت خود منتقل شوند.

وی گفت: برخی از متکدیان نیز افراد سرگردان و فراری هستند که تعیین تکلیف آنها نیز ضروری است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: فعالیت اتباع خارجی در امر تکدی گری به هیچ وجه توجیه پذیر نیست.

وی دربخش دیگری از سخنان خود وجود سواحل بکر و مستعد برای اجرای طرح های گردشگری در استان بوشهر را یادآور شد و گفت: وجود این نعمت در استان بوشهر یک فرصت برای استفاده بهینه پرکردن اوقات فراغت مردم و درآمد زایی با ایجاد فرصت های شغلی است.

حقیقی اضافه کرد: اگر تفرجگاه و سواحل بوشهر ساماندهی درست نشود امکان جذب گردشگر که حداقل مدت ۷۲ ساعت در استان بوشهر حضور داشته باشند، بوجود نمی آید.

وی گفت: جلوگیری از ساخت و سازهای غیرقانونی درحریم ساحل بجد در دستور کار قرار دارد و افراد متخلف به محاکم قضایی معرفی خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری بوشهر افزود: ساماندهی سواحل این استان باید به صورت عملیاتی و میدانی در قالب بررسی وضعیت موجود و مطلوب با مشارکت دستگاه‌های متولی انجام شود.

مدیرکل امور اجتماعی استانداری بوشهر نیز در این نشست گفت: تکدی گری پدیده ای دور از شان کشور است و همه باید برای جمع آوری و ساماندهی آنها تلاش کنند.

حجت الاسلام حسین رزمجو افزود: وجود متکدیان اتباع خارجی در معابر عمومی افزون بر تبعات منفی در مبلمان شهری انتقال بیماری و بزهکاری اجتماعی را نیز در پی دارند.

وی با اشاره به اینکه بازگشت متکدیان اتباع خارجی نیازمند دیپلماسی است یادآورشد: همچنین باید با فرهنگ سازی طوری عمل شود که مردم از روی ترحم نیز به این افراد کمک نکنند زیرا ماندگاری آنان صدمه به کشور است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز