خبرگزاری کار ایران

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور خبر داد:

اختصاص ۵ درصد از فروش محصولات شرکت‌های دانش‎بنیان به دانشگاه‌های حامی

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۸۰۱

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اختصاص ۵ درصد از فروش محصولات شرکت‌های دانش‎بنیان به دانشگاه‌های حامی خبر داد.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور از اختصاص ۵ درصد از فروش محصولات شرکت‌های دانش‎بنیان به دانشگاه‌های حامی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سورنا ستاری ظهر امروز در جمع اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار داشت: استان بوشهر در زمینه دریایی و نفت و گاز و پتروشیمی دارای ظرفیت‌های بالایی است که حمایت لازم را از تحقیقات و پژوهش‌ها در این بخش‌ها خواهیم داشت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور تصریح کرد: اساتید و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها باید به عرصه تجاری سازی پژوهش‌ها وارد شوند و گام‌های اساسی را در این راستا بردارند چون که دانشگاه به عنوان بخش اصلی توسعه کارآفرینی است.

وی با بیان اینکه دانشگاه باید یک پایه اساسی برای تصمیم‌گیری برای کمک به مسئولان استان و حل مشکلات باشد، خاطرنشان ساخت: باید از دانش و توان دانشگاه‌ها در راه توسعه و پیشرفت کشور به خوبی استفاده شود.

ستاری با بیان اینکه ایران با داشتن چهار میلیون و ۵۰۰ هزار دانشجو جزو ۱۰ کشور اول دنیا از این نظر است، تاکید کرد: باید با ساماندهی پژوهش‌های نوین و کارآمد، حوزه دانشجو و دانشگاه را در این بخش فعال کرد.

آئین نامه بنیاد نخبگان در کشور در حال تغییر است

وی با تاکید بر اینکه باید ساختار آموزش عالی کشور را نوین‌تر و پیشرفته‌تر کنیم، بیان داشت: این مهم باعثمی‌شود تا به اهداف علمی کشور سریع‌تر دست یابیم.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهور اضافه کرد: از پژوهش‌ها و تحقیقات و کارهای علمی که مشکلات مردم و استان‌ها و کشور را حل می‌کند حمایت می‌کنیم و از دانشگاه‌هایی که اساتید خود را به سمت تجاری سازی تحقیقات و پژوهش‌ها سوق می‌دهند حمایت خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه در آینده نزدیک بودجه دانشگاه‌ها و مراکز علمی تحقیاتی را به سمت اقدامات عملکردی سوق می‌دهیم، اذعان داشت: پارک‌های علم و فناوری نیز باید به کمک بخش خصوصی توسعه یابند.

ستاری در ادامه با بیان اینکه آئین نامه بنیاد نخبگان در کشور در حال تغییر است، افزود: باید بسیاری از اختیارات را به دانشگاه‌ها واگذار کنیم و تفکرات حاکم را تغییر خواهیم داد.

وی از اختصاص ۵ درصد از فروش محصولات شرکت‌های دانش‎بنیان به دانشگاه‌های حامی خبر داد و گفت: پنج درصد از فروش محصولات شرکت‌های دانش‌بنیانی که توسط دانشگاه‌ها حمایت شوند به خود دانشگاه‌ها اختصاص می‌یابد.

ستاری با تاکید بر احداثشهرک و پارک فناوری با حمایت بخش خصوصی در کشور افزود: در نظر است بودجه عملکردی برای دانشگاه‌ها در نظر گرفته شود تا به تولید و تجاری‌سازی پژوهش‌های خود روی آورند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز