خبرگزاری کار ایران

سردار عباس زاده خبر داد:

کاهش چشمگیر جرم و جنایت در استان بوشهر

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۵۵۳

فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان به گونه ای برعملکرد قاچاقچیان اشراف دارد که با ناامن کردن فضا، آنان مجبور شده اند مسیر خود را از بوشهر برای ترانزیت مواد افیونی، تغییر دهند.

فرمانده انتظامی استان بوشهرگفت: پلیس مبارزه با مواد مخدر این استان به گونه ای برعملکرد قاچاقچیان اشراف دارد که با ناامن کردن فضا، آنان مجبور شده اند مسیر خود را از بوشهر برای ترانزیت مواد افیونی، تغییر دهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سردار حیدرعباس زاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگاران افزود: استان های همجوار بوشهر بارانداز مواد مخدر هستند و سودا گران مرگ از مسیر استان بوشهر برای ترانزیت این مواد استفاده می کنند.

وی اضافه کرد: در این ارتباط ازابتدای امسال تاکنون سه تن و ۲۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر دراین استان کشف شده که در مقایسه با مدت مشابه ۱۴۶درصد رشد نشان می دهد.

عباس زاده ادامه داد: ازاین مقدار یک تن و۱۹۹ کیلوگرم تریاک، یک تن و ۷۹۰ کیلوگرم حشیش، ۹ کیلو و ۵۴گرم هرویین، یک کیلو و ۹۷گرم شیشه و مابقی نیز سایر مواد مخدر است.

وی اظهار کرد: کشفیات ۴۱۶کیلوگرمی مواد مخدر مربوط به ماه آبان درقالب نمایشگاهی در دفتر ارتباط مردمی در معرض دید قرار گرفته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با اشاره به اینکه برخورد با خورده فروشان مواد مخدر نیز یکی از سیاست های مهم پلیس است گفت: فعالیت خورده فروشان براساس تقاضای معتادان انجام می شود و وجود چندین هزار معتاد در استان بوشهر زمینه فعالیت خورده فروشان را فراهم کرده است.

عباس زاده اظهارداشت: جمع آوری معتادان امسال در استان بوشهر درمقایسه با مدت مشابه ۱۷درصد افزایش یافته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر با بیان اینکه این استان از نظر شاخص های امنیتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد گفت: جرایم خشن امسال ۱۸درصد در مقایسه با مدت مشابه کاهش نشان می دهد.

وی افزود: دراین مدت قتل ۲۳ درصد کاهش و کشفیات نیز ۱۶۴درصد است که ۶۴ درصد آن مربوط به سال های قبل است.

عباس زاده یادآورشد: هم اینک فقط یک مورد قاتل فراری مربوط به شهرستان دیلم است که آنهم شناسایی و بزودی در چنگال قانون اسیر خواهد شد.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: از ابتدای امسال تاکنون سرقت مسلحانه ۴ درصد کاهش داشته است و سرقت به عنف نیز ۳۵درصد کاهش دارد ضمن اینکه شاخص عملکردی پلیس در کنترل این امر ۱۰۵درصد کشفیات است.

وی افزود: به طور معمول ۹۰درصد کشفیات سرقت های مسلحانه و عنف در استان بوشهر به روز انجام می شود و ۱۵درصد مابقی نیز مربوط به سال های قبل است.

عباس زاده موفقیت پلیس در مبارزه با تجاوز به عنف در استان بوشهر را کاهش ۳۸درصدی این شاخص اعلام کرد و یادآورشد: معدل کشفیات جرایم خشن در استان بوشهر ۱۰۴درصد است.

وی گفت: مهمترین محور ناامنی جرایم خشن هستند و امنیت نیز این نیست که هیچ تهدیدی وجود نداشته باشد زیرا همه شاخص های موثر در این موضوع دست پلیس نیست مهم این است که تهدیدها مدیریت شود تا افزون بر برقراری امنیت پایدار احساس امنیت نیز در شهروندان افزایش یابد.

عباس زاده با اشاره به افزایش ۱۷درصدی کشفیات سلاح و مهمات غیرمجاز در استان بوشهر افزود: وقوع سرقت در استان بوشهر امسال نسبت به مدت مشابه ۵ درصد کاهش و کشفیات نیز ۹۳درصد است.

وی ادامه داد: استان های بوشهر و یزد بالاترین امنیت را در کشور دارند و تحقق این مهم حاصل مشارکت مردم و هوشیاری پلیس است که باید با فرهنگ سازی رعایت توصیه های پلیس توسط شهروان بیشتر شود.

فرمانده انتظامی استان بوشهر گفت: سارقان طلاجات از منازل مردم استان بوشهر به طور معمول از یک شهر و یک استان دیگری هستند که پلیس نیز عملکرد آنها را رصد می کند.

وی اظهارداشت: پارسال ۲۰ نفر از سارقان غیربومی در استان بوشهر دستگیر شدند و امسال نیز پنج نفر ازآنان دستگیر و چهار نفر باقیمانده نیز در تور عملیاتی پلیس قرار دارند.

عباس زاده گفت: با اقدامات پلیس قاچاق سوخت نیز در استان بوشهر ۳۵درصد کاهش یافته است و عملکرد پلیس فتای این استان در برخورد با جرایم مالی، اخلاقی و سیاسی بسیار برجسته است.

وی افزود: تصادف های منجر به فوت درون و برون شهری درهشت ماه امسال ۱۳درصد کاهش اما شمار کشته شده ها ۵ درصد کمتر از مدت مشابه است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز