خبرگزاری کار ایران

معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور:

اکوتوریسم و توریسم صنعتی در استان بوشهر طراحی و اجرایی شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۰۷۶

استان بوشهر قابلیت‌های مهم در حوزه‌های گوناگون گردشگری دارد که باید طرح‌های مهم گردشگری از جمله اکوتوریسم و توریسم صنعتی اجرایی شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: استان بوشهر قابلیت‌های مهم در حوزه‌های گوناگون گردشگری دارد که باید طرح‌های مهم گردشگری از جمله اکوتوریسم و توریسم صنعتی اجرایی شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سمیع‌اله حسینی‌مکارم در نشست با استاندار بوشهر با بیان اینکه این استان قابلیت‌های مهمی در حوزه‌های گردشگری، آثار تاریخی و صنایع دستی دارد، اظهار داشت: این توانمندی برای بیشتر مردم کشورمان ناشناخته مانده که باید این قابلیت‌ها که منحصر بفرد است به گردشگران داخلی و خارجی شناسانده شود.

وی افزود: وجود دریا، دشت، کوه، زیستگاه‌های پرندگان، مناطق مهم صنعتی پارس جنوبی و دیگر تاسیسات و زیرساخت‌ها، استان بوشهر را در حوزه گردشگری و میراثی منحصر بفرد کرده که باید این ظرفیت‌ها به مردم شناسانده شود.

معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه این سازمان توجه ویژه‌ای به اعتبارات عمرانی و جاری اداره کل میراثفرهنگی استان بوشهر دارد، ادامه داد: امسال ۵۴ میلیارد ریال از اعتبارات ملی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام میراثفرهنگی وگردشگری استان بوشهر مصوب شده که تاکنون ۸۰ درصد آن تخصیص یافته است.

حسینی‌مکارم با بیان اینکه اکوتوریسم و توریسم صنعتی از ویژگی‌های مهم استان بوشهر است بیان کرد: ظرفیت ناشناخته اکوتوریسم که در استان بوشهر است در شهرهای مختلف کشور از جمله شهرهای شمالی یافت نمی‌شود و باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی توریسم صنعتی را از دیگر ظرفیت‌های مهم گردشگری استان بوشهر برشمرد و خاطرنشان کرد: اکوتوریسم و توریسم صنعتی افق بسیار روشنی در حوزه گردشگری را برای استان بوشهر فراهم کرده است.

ساخت هتل ۵ ستاره در استان بوشهر

معاون توسعه مدیریت سازمان میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه اعتبارات سال ۹۴ برای استان بوشهر در حوزه گردشگری افزایش می‌یابد، اضافه کرد: با توجه به اینکه برنامه ششم توسعه کشور در حال تدوین است، طرح‌های گردشگری و میراثی استان بوشهر در این برنامه توسعه‌ای به طور ویژه دیده شده است.

حسینی‌مکارم با بیان اینکه درآمدهای نفت نمی‌تواند پاسخگوی نیازهای اعتباری کشور باشد، افزود: با توجه اینکه ظرفیت‌های مهم گردشگری در استان‌ها از جمله بوشهر یافت می‌شود باید درآمدهای کشور با سرمایه گذاری در حوزه‌های گردشگری افزایش داد به گونه‌ای که درآمدی گردشگری جایگزین درآمدی نفتی شود.

وی، بر ساخت هتل ۵ ستاره در استان بوشهر تاکید کرد: با توجه به قابلیت‌های بالای گردشگری در استان بوشهر ساخت دو هتل ۵ ستاره در مرکز استان بوشهر مورد توجه است.

اعتبارات متناسب با پیشرفت طرح‌ها تخصیص می‌یابد

مدیر کل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری بوشهر نیز گفت: امسال اعتبارات عمرانی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر با رشد ۶۰ درصدی به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

اصغر ناصری با بیان اینکه استان بوشهر قابلیت‌های مهمی در حوزه گردشگری، میراثفرهنگی و صنایع دستی دارد، گفت: برای فراهم شدن زیر ساخت‌های این حوزه نیاز به اعتبارات ویژه و جذب سرمایه‌گذاران است که امسال توجه ویژه‌ای به آن شده است.

وی با اشاره به اینکه اعتبارات عمرانی اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر رشد قابل توجهی داشته است، افزود: اعتبارات عمرانی این اداره کل امسال نسبت به سال قبل ۶۰ درصد رشد دارد که زمینه تسریع طرح‌های گوناگون و تکمیل آن‌ها را فراهم کرده است.

مدیر کل بودجه و برنامه‌ریزی استانداری بوشهر با اشاره به اینکه از محل اعتبارات تملک دارایی ۱۰۷ میلیارد ریال به طرح‌های میراثفرهنگی اختصاص یافته است، عنوان کرد: علاوه بر این اعتباراتی در حوزه گردشگری و میراثفرهنگی در اختیار دستگاه‌های دیگر از جمله شهرداری‌ها قرار دارد که با اعتبارات این دستگاه‌ها، میزان بودجه میراثفرهنگی استان بوشهر به ۲۰۰ میلیارد ریال افزایش یافته است.

ناصری، با بیان اینکه اعتبارات متناسب با پیشرفت طرح‌ها تخصیص می‌یابد، ادامه داد: اکنون بیش از ۶۰ درصد اعتبارات این حوزه تخصیص یافته است که پیش بینی می‌شود تخصیص‌ها تا پایان سال به ۱۰۰ درصد برسد.

وی با اشاره به اعتبارات هزینه‌ای و جاری این اداره کل گفت: اعتبارات جاری اداره کل میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر نسبت به سال قبل افزایش یافته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز