خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر نفت در امور مهندسی:

عزم جدی وزارت نفت در اجرای سیاست های اقتصاد مقاومتی

asdasd
کد خبر : ۲۲۶۶۱۹

معاون وزیر نفت در امور مهندسی با بیان اینکه رویکرد وزارت نفت تعامل سازنده با بخش خصوصی است، تصریح کرد: تلاش داریم همه شرکت‌های ممنوع‌المعامله را دوباره به صنعت نفت بازگردانیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی با بیان اینکه رویکرد وزارت نفت تعامل سازنده با بخش خصوصی است، تصریح کرد: تلاش داریم همه شرکت‌های ممنوع‌المعامله را دوباره به صنعت نفت بازگردانیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، سید عماد حسینی، معاون وزیر نفت در امور مهندسی در ششمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی بوشهر گفت: امروزه پیمانکاران و سازندگان داخلی در شرایط برابر با پیمانکاران خارجی به رقابت می‌پردازند و شرایط یکسانی را برای اجرای پروژه‌های صنعت نفت دارند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت نفت اشاره کرد و افزود: امروز دیگر نباید فقط کارآفرین سازنده باشیم بلکه باید در زمینه تعمیر و نگهداری نیز پیمانکاران داخلی فعال شوند.

حسینی با بیان اینکه رویکرد وزارت نفت تعامل سازننده با بخش خصوصی است، تصریح کرد: تلاش داریم همه شرکت‌های ممنوع‌المعامله را دوباره به صنعت نفت بازگردانیم.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی تاکید کرد: صنعت نفت به عنوان پیشران بخش اقتصادی کشور نقش بسیار مهمی در کشور دارد و در صورتی که لوکوموتیو صنعت نفت به خوبی حرکت کند، می‌تواند قطار توسعه کشور را به خوبی حرکت دهد.

وی به نقش بسیار مهم برگزاری اینچنین نمایشگاه‌هایی در توسعه و پیشرفت صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: این نمایشگاه‌ها می‌تواند محل تلاقی بازیگران اصلی یعنی تولیدکنندگان و مصرف کنندگان و معرفی توانمندی و ظرفیت‌های این گروه‌ها باشد.

معاون وزیر نفت در امور مهندسی با اشاره به برگزاری چهار نمایشگاه نفت و گاز و پتروشیمی در سطح کشور، خاطرنشان ساخت: این نمایشگاه در تهران و استان‌های بوشهر و خوزستان و فارس برگزار می شود.
وی بر لزوم ایجاد زمان‌بندی مناسب برای برگزاری این نمایشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: باید این نمایشگاه‌ها به صورت فصلی در این مناطق توزیع زمانی شوند و علاوه بر این، استانداردهای نمایشگاهی نیز به خوبی در برگزاری این نمایشگاه ها رعایت شود.

حسینی با بیان اینکه این نمایشگاه‌ها باید تجلی‌دهنده ظرفیت‌های یک استان در زمینه صنعت نفت در سطح کشور باشد، اذعان داشت: باید این نمایشگاه برای استان بوشهر بتواند ظرفیت‌های این استان را به خوبی معرفی کند.

وی در ادامه به سیاست‌های صنعت نفت در زمینه اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و بیان داشت: منویات مقام معظم رهبری در تبیین سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، تکلیف ما را در عرصه صنعت نفت به خوبی ترسیم کرده است و اگر شک و شبهه‌ای هم وجود داشت، امروز برداشته شده است.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی با اشاره به سیاست‌های برون نگری و درون‌زایی اقتصاد مقاوتی، تاکید کرد: استفاده از تکنولوژی‌های داخلی، بومی سازی صنابع، استفاده از سرمایه‌گذاران خارجی، توسعه صنایع دانش‌بنیان از جمله این سیاست‌ها است.

وی به حجم بالای فعالیت‌های صنعت نفت اشاره کرد و ادامه داد: تا پایان آذرماه و دی‌ماه پروژه‌های بسیار خوبی در عسلویه افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد که ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز کشور اضافه می‌کند.

حسینی با اشاره به راه‌اندازی فاز۱۲، فازهای ۱۷و۱۸ و فازهای ۱۵ و ۱۶ پارس جنوبی در زمان یاد شده، تصریح کرد: به جای اینکه تعداد زیادی از فازها را به صورت همزمان در دست اجرا بگیریم و نتوانیم به نتیجه مورد نظر برسیم، تعدادی از فازها را در اولویت قرار داده و روند تکمیل آنها تسریع شد.

وی از تلاش برای برداشت بیشتر از میدان مشترک گازی ایران و قطر خبر داد و افزود: در زمینه برداشت نفت نیز تلاش داریم تا ظرفیت‌های برداشت نفت کشور افزایش یابد.
معاون وزیر نفت در امور مهندسی افزود: میادین آزادگان و یادآوران را در دست کار داریم که بین ۷۰۰ هزار بشکه تا یک هزار بشکه به ظرفیت تولید نفت کشور می‌افزاید و امیدواریم از ۴.۲ میلیون بشکه در حال حاضر به ۵.۲ تا ۵.۷ میلیون بشکه در روز در سال ۹۷ برسیم.

وی با بیان اینکه فعالیت‌ها برای این مهم آغاز شده و کارها در دست اجرا است، اذعان داشت: از همه ظرفیت‌ها برای توسعه صنعت نفت کشور استفاده خواهیم کرد و در این راه بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی تاکید ویژه داریم.

حسینی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در قالب نشست‌ها و سخنرانی‌ها و پیام‌های متعددی بر لزوم حمایت از ساخت داخل تاکید داشتند، افزود: این مهم تاکنون توسط دولت‌ها به خوبی اجرایی نشده است ولی دولت تدبیر و امید برنامه ویژه‌ای در این زمینه دارد.

وی با اشاره به تلاش برای استفاده از سازندکان داخلی برای تولید قطعات مورد نیاز صنعت نفت، خاطرنشان ساخت: ۱۰ قطعه اصلی صنعت نفت در حال برنامه‌ریزی و ساخت توسط سازندگان داخلی است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز