خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

کتابخانه های مجازی توسعه یابد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۴۴۴

استاندار بوشهر گفت: باتوجه به گرایش جوانان به استفاده از فضای مجازی، توسعه کتابخانه های مجازی بمنظور ترویج فرهنگ کتابخوانی بجد پیگیری شود.

استاندار بوشهر گفت: باتوجه به گرایش جوانان به استفاده از فضای مجازی، توسعه کتابخانه های مجازی بمنظور ترویج فرهنگ کتابخوانی بجد پیگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری در نشست انجمن کتابخانه های عمومی استان بوشهر افزود: توسعه فضاهای زیرساختی و فیزیکی در بحثکتابخانه ها بسیار خوب است و باید با اولویت در دستور کار قرار گیرد اما نباید صرفا روی کتابخانه های سنتی تمرکز کنیم.

وی اضافه کرد: توسعه کتابخانه های مجازی علاوه بر کاهش هزینه ها، بسیاری از خلاها را در زمینه کتابخوانی رفع کرده و زمینه ارائه خدمات گسترده تر را بویژه برای نسل جوان فراهم می کند.

سالاری با اشاره به نبود کتابخانه مرکزی در استان گفت: قادر به تامین زمین مورد نیاز برای ایجاد کتابخانه هستیم و باید راهکاری برای تامین هزینه های ساخت فضا نیز پیدا کنیم و منتظر تامین اعتبار از منابع ملی نباشیم که زمان را از دست بدهیم.

وی تاکید کرد: این فضا برای بخش اداری نیست و فقط استفاده علمی و کتابخانه ای شود.

استاندار بوشهر با تقدیر از تلاش خادمان و فعالان عرصه کتابخوانی گفت: خادمان و فعالان عرصه کتابخوانی براساس معیارهای مشخص شده ارزیابی و معرفی شوند و آمادگی تشویق آنان را داریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان بوشهر نیز در این نشست گفت: از مجموع ۶۲ کتابخانه موجود در استان بوشهر چهار کتابخانه تخریبی است که برای بازسازی این کتابخانه ها به ۲۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم و همچنین هشت میلیارد ریال برای تعمیر و توسعه ۱۵ کتابخانه روستایی و ۲۰ کتابخانه شهری نیاز است.

علی هاشمی تصریح کرد: براساس سند تعریف شده برای افق ۱۴۰۴ باید به ازای هر ۱۰۰ نفر در کشور هشت متر مربع فضای مطالعه وجود داشته باشد این در حالی است که از ۸۰ هزار متر مربع فضای مورد نیاز برای جمعیت بیش از یک میلیون نفری استان بوشهر هم اکنون فقط ۲۰ هزار متر مربع در اختیار داریم.

هاشمی اضافه کرد: طبق این سند برای هر فرد باید چهار جلد کتاب در نظر گرفته شود و از چهار میلیون کتاب مورد نیاز برای جمعیت استان در حال حاضر ۷۰۰ هزار جلد داریم یعنی برای هر نفر کمتر از یک جلد کتاب وجود دارد این در حالی است که استان های دیگر در این زمینه از وضعیت بهتری نسبت به استان بوشهر برخوردار هستند.

وی با اشاره به کمک ۲۰ میلیارد ریالی استاندار برای تکمیل، تعمیر و تجهیز کتابخانه های استان اظهار کرد: ۱۲ اداره کل استان کتابخانه مشارکتی دارند که از این فضاها می شود استفاده خوبی در راستای توسعه فضای مطالعه در استان کرد.

هاشمی اظهار کرد: پیشنهاد می شود بمنظور نهادینه سازی فرهنگ کتابخوانی و مطالعه در هفته کتاب، مدیران دستگاه های اجرایی و فرمانداران در این هفته برای عضویت در کتابخانه های عمومی استان اقدام کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز