خبرگزاری کار ایران

رصد ماه شوال در بوشهر توسط ۱۴ گروه استهلال

کد خبر : ۱۸۹۹۸۲

رصدگران ماه شوال در قالب ۱۴ گروه به ارتفاعات شهرستان‌های دشتستان، دشتی، جم، عسلویه، گناوه و جزایر خارگ و فارسی و سکوی فروزان و ساحل بوشهر بوشهر اعزام می شوند.

رؤیت هلال ماه از اعمال مستحبی و یکی از کارهای مهم دینی محسوب می‌شود.

مسئول ستاد استهلال استان بوشهر گفت: رصدگران ماه شوال در قالب ۱۴ گروه به ارتفاعات شهرستان‌های دشتستان، دشتی، جم، عسلویه، گناوه و جزایر خارگ و فارسی و سکوی فروزان و ساحل بوشهر بوشهر اعزام می شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا حجت‌الاسلام و المسلمین، عباس حیدری در نشست با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر و اعضای استهلال ماه شوال، با بیان اینکه ستاد استهلال ماه شوال در استان بوشهر تشکیل شده اظهار کرد: برای رویت هلال ماه در استان بوشهر ۱۴ گروه استهلال تشکیل شده که به ارتفاعات برای استهلال ماه اعزام می‌شوند.

وی گفت: این گروه غروب روز یکشنبه و دوشنبه به مناطق یاد شده اعزام می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر نیز گفت: رؤیت هلال ماه از اعمال مستحبی و یکی از کارهای مهم دینی محسوب می‌شود.

آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، استان بوشهر را در رؤیت هلال ماه در بین استان‌های دیگر پیشتاز خواند و افزود: مردمان استان بوشهر به جهت شرایط جغرافیایی و دریانوردی از زمان‌های بسیار دور، کار رؤیت هلال ماه را انجام می‌دادند ولی امروزه متأسفانه به جهت وجود ریزگردها، کار رؤیت هلال ماه به سختی و با مشکل مواجه شده است.

وی خواستار فراگیر شدن استهلال ماه بین عموم مردم شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز