خبرگزاری کار ایران

طرح جامع مدیریت بحران شهرستان تدوین شود

کد خبر : ۱۸۳۸۷۱

طرح مدیریت بحران شهرستان یک طرح نظری وغیر قابل اجرا نباشد بلکه به صورت عملی و قابل احرا تدوین شود و در کنار بررسی و کند کاو تهدیدات توانمدی‌ها و قابلیت‌های تعیین شوند و نیازمندی‌های شهرستان نیز در آن دیده شود.

همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید براساس دستورالمعل تشکیل ستاد هماهنگی مدیریت بحران برای تشکیل کمیته ۱۴گانه ستاد مدیریت بحران اقدام کنند.
به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالله نادری، فرماندار جم، در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان جم گفت: همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان باید براساس دستورالمعل تشکیل ستاد هماهنگی مدیریت بحران برای تشکیل کمیته ۱۴گانه ستاد اقدام کنند و ضمن بررسی شرایط شهرستان، میزان امکانات شهرستان در زمینه مقابله با بحران ارزیابی شود و با بررسی تهدید‌های موجود طرح جامع مدیریت بحران شهرستان تدوین شود.
فرماندار جم تاکید کرد: طرح مدیریت بحران شهرستان، یک طرح نظری و غیر قابل اجرا نباشد. بلکه به صورت عملی و قابل اجرا تدوین شود و در کنار بررسی و کند کاو تهدیدات توانمدی‌ها و قابلیت‌های تعیین شوند و نیازمندی‌های شهرستان نیز در آن دیده شود.
فرماندار جم نا‌مناسب بودن وضعیت برخی از محور‌ها مواصلاتی شهرستان را یکی دیگر از مسائل پیش رو برشمرد و تاکید کرد: همه دستگاه باید قبل از فصل زمستان و احتمال بروز سوانحل برای رفع مشکلات با اداره راه و شهرسازی شهرستان همکاری کنند.
نادری در ادامه خاطر نشان کرد: تولید محصولات کشاورزی، یکی از مزیت‌های شهرستان است. ولی بحران‌هایی مانند کم آبی و شیوع آفات، همیشه میزان تولیدات کشاورزی شهرستان را تهدید می‌کند که باید ضمن اطلاع رسانی و تهیه راه کار‌های مناسب با این بهران‌ها مقابله کرد.
نادری در پایان خاطر نشان کرد: مسئله آب در استان و شهرستان تهدیدی جدی است با بهینه کردن الگوی مصرف و فرهنگ سازی در بخش مصارف انسانی و کشاورزی باید به مقابله با آن رفت.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز