خبرگزاری کار ایران

ابتکار در جمع خبرنگاران استان بوشهر:

صنایع بزرگ به نصب سامانه آنلاین پایش سنجش زیست محیطی اقدام کنند

asdasd
کد خبر : ۱۷۶۶۰۳

بر اساس قانون، صنایع بزرگ نفتی، پتروشیمی و دیگر صنایع‌هایی که دارای آلایندگی زیست محیطی هستند تا پایان سال فرصت دارند نسبت به نصب سامانه آنلاین پایش سنجش زیست محیطی اقدام کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در نشست با خبرنگاران استان بوشهر با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید از جریان آزاد رسانه‌ای و فضای سالم برای تحلیل و نقد استفاده می‌شود اظهار کرد: برقراری گفتمان سالم توسط رسانه‌ها فراهم شده و دولت حامی این موضوع است و موانع برداشته شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از بوشهر؛ معصومه ابتکار از پس‌گیری شکایت سازمان‌های حفاظت محیط زیست از خبرنگاران خبرداد و گفت: سازمان‌های حفاظت محیط زیست شکایت خود را از خبرنگاران پس گرفته‌اند و این رویه در وزارتخانه‌های دیگر هم در پیش است.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه سایت دولت حامی خبرنگاران است گفت: سایت دولت حامی حوزه خبر، رسانه و خبرنگاران‌ است.

ابتکار، آگاهی زیست محیطی را در اولویت برنامه‌های رسانه‌ای دانست و گفت: برای آشنایی مردم با فرهنگ زیست محیطی آگاهی این مهم در اولویت برنامه‌های رسانه‌ای سازمان حفاظت محیط زیست قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه صنایع بزرگ که مشمول خود اظهاری هستند باید دارای سامانه آنلاین پایش سنجش زیست محیطی باشند گفت: بر اساس قانون، صنایع بزرگ نفتی، پتروشیمی و دیگر صنایع‌هایی که دارای آلایندگی زیست محیطی هستند تا پایان سال فرصت دارند نسبت به نصب سامانه آنلاین پایش سنجش زیست محیطی اقدام کنند.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه واحدهای صنعتی در پارس جنوبی به پایش آنلاین زیست محیطی مجهز می‌شوند تصریح کرد: در استان بوشهر ۹ واحد صنعتی در منطقه گازی عسلویه به پایش زیست محیطی مجهز شده که تا پایان سال تمامی صنایع این منطقه به این سیستم مجهز می‌شوند.

وی با بیان اینکه برای احیای دریاچه ارومیه برنامه نهایی تا چند روز آینده اعلام می‌شود افزود: برای نجات دریاچه ارومیه تمام مراحل نهایی شده و زمان نجات آن بر اساس برنامه جدید تا ۱۰ سال پیش بینی شده است.

ابتکار افزود: در احیای دریاچه ارومیه چندین تالاب در کنارآن احیا شده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه یکی از اولویت‌های سد سازی رعایت موارد زیست محیطی است گفت: انجام ارزیابی زیست محیطی برای ایجاد سد سازی یکی از اولویت‌های دولت است.

وی از راه‌اندازی پایش شناگاهای استان بوشهر خبرداد و گفت: برای جلوگیری ازصدمات خطرات زیست محیطی، مناطق شناگاه های استان بوشهر به سیستم پایش سنجش آلودگی زیست محیطی مجهز می‌شود.

ابتکار تاکید کرد: با تکمیل طرح جمع‌آوری فاضلاب بوشهر بارائه راهکارهای اقتصادی ضمن اینکه وضعیت زیست محیطی مردم بوشهربهبود می‌یابداز آلودگی دریا جلوگیری می‌شود.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست استان بوشهر بر تدوین مناطق گردشگری استان بوشهر تاکید کرد و گفت: استان ساحلی بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی در بخش گردشگری است که برای این مهم باید طرح و برنامه مدون تهیه و تدوین شود.

وی از احیا تالاب روحله در استان بوشهر خبرداد و گفت: احیا تالاب رودحله استان بوشهراز اولویت‌های سازمان حفاظت محیط زیست است که بر اساس آن از سد رئیسعلی دلواری تا رودخانه شاپور ارزیابی می‌شود.

ابتکار وجود گردو غبار و ریزگردها را از مشکلات اساسی زیست محیطی استان بوشهر دانست و گفت: برای ارائه راهکار اساسی این موضوع در شورای عالی حفاظت محیط زیست مطرح می‌شود.

معاون رئیس جمهور از تصویب لایحه هوای پاک دردولت خبرداد و گفت: در دولت لایحه هوای پاک در حال نهایی شدن است که با تصویب آن بسیاری از مشکلات زیست محیطی برطرف می‌شود.

وی با اشاره موضع حفاظت محیط زیست از بیرون کشیدن کشتی غرق شده رافائل درآبهای بوشهر گفت: بیرون کشیدن کشتی غرق شده رافائل از دریا در استان بوشهر صدمات جبران ناپذیری به ذخائرآبزیان وارد می‌کند از این نظر موافق به بیرون کشیدن این کشتی از دریا نیستم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز