خبرگزاری کار ایران

نادری فرماندار جم:

تشکل‌های مردم نهاد در امور مربوط به آب در شهرستان ایجاد شوند

asdasd
کد خبر : ۱۶۸۸۳۸

به منظور بهبود وضعیت موجود باید الگو های مصرف را تغیر دهیم و خانوار ها را از تریبون هایی مانند مساجد و جلسات با شورها و سایر ابزار های فرهنگی آموزش داد

جلسه شورای حفاضط از منابع آب شهرستان حم با حضور نادری فرماندار شهرستان و شاهپور رجایی مدیر عامل شرکت آب منطقه استان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا نادری فرماندار شهرستان جم در این آیین گفت: شهرستان جم تنها شهرستان استان است که آب مصرفی آن در بخش کشاورزی و انسانی و صنعتی از درون شهرستان تامیین می‌شود، ولی به دلیل برداشت بیش از ۹ میلیون متر مکعب از این منابع و عدم جایگزینی باعثشده شهرستان از این لحاظ جزو مناطق ممنوعه قرار گیرد.

نادری ادامه داد: به منظور بهبود وضعیت موجود باید الگو‌های مصرف را تغییر دهیم و خانوار‌ها را از تریبون‌هایی مانند مساجد و جلسات با شور‌اها و سایر ابزار‌های فرهنگی آموزش داد و از طرف دیگر ارگان‌های ذیربط شرایط را برای تغیر وضعت مصارف کشاورزی از شیوه سنتی به مکانیزه فراهم کنند.

نادری در ادامه خاطر نشان شد: از تجاوز به حریم رودخانه‌ها باید جلو گیری شود و به این منظور محدوده حریم رودخانه مشخص و علامت گذاری شود و به منظور مشارکت مردم در امور مربوط به آب شهرستان لازم است تشکل‌های مردم نهاد آب‌بران در شهرستان تشکیل شود.

مدیر عامل شرکت آب منطقه بوشهر نیز در این نشست گفت: آب تخصیص یافته به شهرستان جم در بخش‌های انسانی، کشاورزی و صنعت مصرف می‌شود که با توجه به میانگین‌ها نسبت آن در شهرستان قابل قبول است. در این شهرستان از منابع زیر زمینی آب استفاده زیادی شده است که به منطور بهیود وضعیت موجود چند برنامه مهم طراحی شده است که با اجرایی شدن آن‌ها می‌توان شاهد بهبود وضعیت موجود باشیم.

رجایی افزود: در ابتدا باید با اجرا و بهره‌برداری از طرح انتقال آب کوثر از سیراف به جم سهم برداشتی صنعت نفت از منابع زیر زمینی را حذف کرد و به جای آن از ظرفیت این طرح استفاده کرد. در بعد دیگر با اجرای صد باغان و بهره‌برداری از آن ضمن مهار آب‌های روان این رودخانه بخش عمده‌ای از آب شرب و آب کشاورزی شهرستان تامین می‌شود

رجایی ادامه داد: باید تلاش شود با بهینه کردن مصرف آب در بخش‌های خانگی هچنین مکانیزه کردن مصرف کشاورزی و اجرای طرح‌های آبخیزداری و آب‌خوان‌داری وضعیت منابع و مصرف آب در شهرستان را تغییر داد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز