خبرگزاری کار ایران

رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه:

حجم مبادلات تجاری ایران و ترکیه ۲ برابر می‌شود

کد خبر : ۱۶۳۳۸۸

ایران را در منطقه کشوری بزرگ می‌بینیم و بعد از انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور این قدرت بزرگ بیشتر نمایان شده است.

رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه گفت: در توافقات تجاری صورت گرفته بین ایران و ترکیه حجم معاملات روی ۱۵ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است و انتظار می‌رود با افزایش سطح همکاری‌های ۲ کشور، این میزان به ۳۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا اکرم دمیتراش یکشنبه شب در نشست اتاق بازرگانی بوشهر و تجار ترکیه‌ای اظهار کرد: کشور قدرتمندی مثل ایران که بودجه آن ۵۰۰ میلیارد دلار است و ۷۷ میلیون نیز جمعیت دارد به عنوان کشوری قوی در دنیا به شمار می‌آید.

رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه ادامه داد: ایران را در منطقه کشوری بزرگ می‌بینیم و بعد از انتخاب روحانی به عنوان رئیس جمهور این قدرت بزرگ بیشتر نمایان شده است.

وی تصریح کرد: حجم مبادلات در کشور ترکیه ۹۰۰ میلیارد دلار است که ۴۰۰ میلیارد دلار آن را از طریق صادرات به دست می‌آوریم.

دمیتراش یادآور شد: کشور ترکیه جزو ۲۲ کشور اکونومی دنیا محسوب می‌شود و با این نیرو می‌تواند در عرصه اقتصادی کارهای بزرگی را انجام دهد.

رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه تصریح کرد: رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه در سفری که به تهران داشت یک قرارداد تجاری ترجیحی را با مقامات ایرانی قید کرد که مربوط به ۱۴۰ قلم کالا می‌شود.

دمیتراش تاکید کرد: با کوتاه شدن دیوار گمرکی بین ایران و ترکیه حجم همکاری‌های اقتصادی این دو کشور از میزان فعلی بالا‌تر نیز خواهد رفت.

رئیس اتاق بازرگانی ازمیر ترکیه افزود: در توافقات تجاری صورت گرفته بین ایران و ترکیه حجم معاملات روی ۱۵ میلیارد دلار هدف‌گذاری شده است و انتظار می‌رود با افزایش سطح همکاری‌های دو کشور، این میزان به ۳۰ میلیارد دلار افزایش پیدا کند.

وی تصریح کرد: برخورد اروپا و آمریکا با ایران ظالمانه بوده است ولی ما برعکس آن‌ها همیشه در کنار ایران هستیم.

دمیتراش با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۵ + ۱ در ژنو اظهار کرد: تحریم‌ها علیه ایران با توافقات اولیه که صورت گرفته کاهش داشته است و امیدواریم باز هم کاهش داشته باشد.

رئیس اتاق بازرگانی ترکیه گفت: پروتکلی میان ایران و ترکیه به امضا رسیده است که به موجب آن در اواخر سال ۲۰۱۴ نمایشگاه تخصصی ترکیه در تهران گشایش یابد و در اوایل سال ۲۰۱۵ نیز ایران نمایشگاه اختصاصی محصولات خود را در ترکیه برپا خواهد کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز