خبرگزاری کار ایران

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر:

تولید میگو در استان بوشهر از ۱۰ هزار تن افزایش می‌یابد

کد خبر : ۱۶۲۲۵۹

با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر در بخش صید و صیادی و آبزی پروری جایگاه استان در این بخش قابل قبول نیست و برای رسیدن به موقعیت بهتر باید برنامه‌ریزی کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر گفت: با تقویت بخش مدیریت در صنعت پرورش میگو می توانیم میزان برداشت و تولید میگو در استان بوشهر را از ۱۰هزار تن افزایش داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، رضا عوض‌پور در آیین تکریم و معارفه مدیران کل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه شیلات سندهویتی استان بوشهراست اظهار کرد: شیلات سند هویت تاریخی استان بوشهر است و این استان سهم مهمی در نظام اقتصاد مبتنی بر شیلات دارد.

وی قابلیت‌ها و ظرفیت‌های شیلاتی استان بوشهر را برشمرد و تصریح کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های استان بوشهر در بخش صید و صیادی و آبزی پروری جایگاه استان در این بخش قابل قبول نیست و برای رسیدن به موقعیت بهتر باید برنامه‌ریزی کرد.

معاون برنامه‌ریزی استاندار بوشهر با بیان اینکه میزان برداشت میگو باید با توجه به ظرفیت‌های موجود افزایش یابد گفت: با تقویت بخش مدیریت در صنعت پرورش میگو می توانیم میزان برداشت در استان را از ۱۰هزار تن افزایش داد.

عوض پور با بیان اینکه بهره وری از شیلات در استان بوشهر کم است تصریح کرد: با توجه به قابلیت‌های علمی، توان و تجربه در بخش خصوصی باید میزان بهره وری در بخش شیلات را در استان بوشهر افزایش دهیم.

وی گفت: استانداری بوشهر در کنار شیلات قرار دارد و با اختصاص سرمایه و اعتبار در بخش تقویت دریا باید فعالیتهای شیلاتی را در استان افزایش دهیم.

قائم مقام شیلات ایران نیز گفت: با توجه به اهمیت بخش صید و صیادی و آبزی پروری ایجاد شرایط مناسب برای ورود سرمایه به زیر بخش شیلات ضروری است.

سیف الله حقیقی افزود: با توجه به وجود شش هزار کیلومتر مرز آبی در کشور، باید با سرمایه گذاری و تقویت زیرساخت ها در شیلات بتوانیم این بخش را در کشور توسعه دهیم.

وی اضافه کرد: استان بوشهر با وجود این که یک ششم آبهای کشور را داراست ولی نقشی مهم درشیلاتی و صید و صیادی درکشور دارد.

حقیقی اظهارکرد: تقویت صید و صیادی در دریا، بهبود کیفیت، استفاده از آبهای آزاد و دور و تقویت آبزی پروری در بخش ماهی و میگو و صنایع وابسته به آن از محورها و برنامه های شیلات ایران است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط حساس کنونی اگر سرمایه دولتی جوابگوی برنامه های توسعه ای شیلات نیست باید زمینه حضور سرمایه گذاران بخش خصوصی را در کشور فراهم کنیم.

حقیقی یادآورشد: گره های ایجاد شده در بخش شیلات تنها با حضور و فعالیت سرمایه گذاران بخش خصوصی باز می شود که این امر نیز تنها با تسهیل قوانین دست و پا گیر امکان پذیر است.

وی با قدردانی از خدمات دهیار حاجیان، حسین بهمنیاری را به عنوان مدیرکل شیلات استان بوشهر معرفی کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز