خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس:

عزم همگانی لازمه توسعه همه جانبه در پارس جنوبی است

asdasd
کد خبر : ۱۵۳۹۷۹

سازمان منطقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از هیچ کوششی برای رسیدن به اهداف سند توسعه چشم انداز منطقه ویژه پارس دریغ نخواهد کرد و تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

مسعود نصوری در جمع اصحاب رسانه استان بوشهر با اشاره به پرهیز از حاشیه سازی به منظور کمک به ایجاد تمرکز جهاد گران صنعت نفت در پاریتخت انرژی کشور تاکید کرد: عزم همگانی لازمه توسعه همه جانبه در پارس جنوبی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: پارس جنوبی از مناطق تاثیر گذار کشور است و لازم است از همه امکانات و ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده شود.

وی تاکید کرد: سازمان مطنقه ویژه پارس به نمایندگی از وزارت نفت و شرکت ملی نفت ایران از هیچ کوششی برای رسیدن به اهداف سند توسعه چشم انداز منطقه ویژه پارس دریغ نخواهد کرد و تلاش‌ها در این زمینه ادامه خواهد داشت.

نصوری گفت: برای انتقال آب خط کوثر به شهرستان جم نیز یکهزارو ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار نیاز است که ۵۰درصد آن در تعهد وزارت نفت بوده است و تاکنون از این مبلغ ۴۹۰ میلیارد ریال پرداخت شده است.

نصوری اضافه کرد: در نشستی که با مسوولان وزارت نفت برگزار شده است مقرر شده است یکهزارو ۷۰۰ میلیارد ریال دیگر برای اجرای کامل خط آبرسانی یادشده به همراه آب شیرین کن توسط وزارت نفت تامین اعتبار شود.

وی گفت: خدماتی که توسط وزارت نفت در حوزه پیرامونی پارس جنوبی و شمالی انجام شده است محرک توسعه و شتاب بخشی زیرساخت‌هایی است که منافع عمومی را در درازمدت تامین می‌کند.

نصوری افزود: طرح جامع سلامت کلید‌ترین طرحی است که با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار توسط منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس با هدف سلامت مردم، حفظ محیط زیست و توسعه پایدار استان بوشهر در دستور کار قرار دارد.

وی یادآورشد: توسعه سند راهبردی استان بوشهر در موسسه بین المللی مطالعات انرژی در حال انجام است و پیوست فرهنگی که مورد تاکید مقام معظم رهبری برای طرح‌های کلان است در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: در راستای تقویت ورزش استان بوشهر هم اینک تیم‌های فوتبال ساحلی و رشته ورزشی ووشو تحت پوشش هستند و در سال آینده نیز در حال گرفتن مصوبه تحت پوشش قراردادن فوتبال جانبازان و معلولان، فوتبال بانوان و چمنی و والیبال هستیم.

نصوری ادامه داد: امسال از طریق گمرک منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس ۱.۸میلیارد دلار واردات و ۱۳ میلیارد دلار نیز صادرات کالا انجام شده است.

وی گفت: برای اسکان شاغلان صنعت نفت مصوبه احداثشهرک ۱۰هزار واحدی ازشهرستان کنگان تا دیر از شرکت ملی نفت ایران دریافت شده است و هم اینک درحال طراحی است.

نصوری از ساخت مجتمع فرهنگی، ورزشی و تفریحی وزارت نفت در منطقه پرک استان بوشهر خبرداد و افزود: این مجموعه در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار بعنوان قطب گردشگری جنوب احداثمی‌شود که قابلیت جذب پنج هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری بخش خصوصی را دارد.

وی گفت: در راستای توسعه و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در مناطق پیرامونی پارس جنوبی و شمالی نخستین مجتمع پالایشگاهی برای تولید بنزین و مشتقات آن بین فاز ۱۳ پارس جنوبی تا شهر کنگان جانمایی شده است.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس اضافه کرد: برای تربیت و آموزش نیروی ماهر طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی نیز تفاهم نامه‌ای با اعتبار ۶۰ میلیارد ریال با اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر امضا شده است که تاکنون ۱۵ میلیارد ریال آن پرداخت شده است.

نصوری گفت: ایجاد جهاد دانشگاهی و راه اندازی چهار رشته کار‌شناسی ارشد در مرکز علمی کاربردی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس از دیگر اقدام‌های انجام شده در این بخش است.

وی یادآورشد: سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای نخسین بار در وزارت نفت بعنوان سازمان برترو مدیرآن نیز مدیر نمونه انتخاب شد که این امر بیانگر قابلیت نیروهای شاغل در این مجموعه است.

به گفته وی از ۱۶ هزارهکتار اراضی پارس شمالی ۱۱ هزار هکتار آن ملی و موات است که تاکنون برای چهارهزارو ۳۰۰ هکتار آن سند مالکیت صادر شده است.

نصوری با بیان اینکه بنای خرید زمین در حوزه پارس شمالی نداریم اظهارداشت: ۲۴ هزار هکتار دیگر نیز به سرجمع اراضی پارس شمالی از محل زمین‌های ملی و موات اضافه خواهد شد.

وی گفت: بدنبال مطرح کردن مطالبات کلان استان بوشهر هستیم که اگر قرار است میزبان نفت باشد باید نیازمندی‌های زیرساختی آنکه زمینه خدمت رسانی آسان‌تر به ساکنان و مجموعه نفت را نیز فراهم می‌کند.

نصوری اضافه کرد: باید قدرت چانه زنی برداشته شود و بدنبال سند راهبردی برای سهم استان بوشهر از نفت باشیم تا با تغییر و تحول مدیریتی اهداف سند براساس برنامه زمان بندی اجرایی شود.

وی گفت: در راستای تحقق مصوبه ۵۰درصدی جذب بومیان استان بوشهر در طرح‌های نفت، گاز و پتروشیمی این مصوبه در سازمان منطقه ویژه اقتصادی با ۷۸درصد اجرایی شده است.

نصوری افزود: همچنین برای نخستین بار مجوز جذب نیروی بومی استان‌های بوشهر و خوزستان در طرح‌های پتروشیمی در مقطع کاردانی ۷۰درصد، کار‌شناسی ارشد ۶۰ و کار‌شناسی ۵۰درصد دریافت شده است

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز