خبرگزاری کار ایران

رئیس شورای شهرستان عسلویه:

مردم عسلویه در برخی بخش‌ها کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۳۹۴

درخواست دیرینه مردم منطقه جهت اشتغال این عزیزان در ادارات دولتی و صنایع فعال در منطقه از دیرباز پاسخ شایسته دریافت نکرده است، به نحوی که ما شاهد این هستیم که قطب انرژی کشور ساکنان بومی داری مسئله بیکاری و عدم اشتغال هستند.

مردم شهرستان عسلویه در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی اگرچه خدمات بسیار زیادی در پر تو انقلاب دریافت کرده‌اند، ولی در برخی بخش‌ها نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا علی دریانورد رئیس شورای شهرستان عسلویه ضمن خوشامدگویی به استاندار بوشهر و هیئت همراه در جمع مردم این شهرستان با بیان مطالب بالا گفت: عسلویه پایتخت انرژی کشور است و سنگ بنای بسیاری از زیر ساخت‌های توسعه کشور در اینجا به زمین گذاشته می‌شود. صنایع نفت و گاز سال‌هاست در این منطقه فعال هستند و مردم منطقه صنعتگران و فعالان این عرصه را سال‌هاست که در کنار خود جای داده‌اند. عسلویه دارای مردمی نجیب و قدر‌شناس است و در طول عمر با برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی بار‌ها حمایت خود از نظام و انقلاب نشان داده‌اند. اما این مردم در طول نظام مقدس جمهوری اسلامی اگرچه خدمات بسیار زیادی در پر تو انقلاب در یافت کرده‌اند، ولی در برخی بخش‌ها نیز کمتر مورد توجه قرار گرفته‌اند که امیدواریم در دولت تدبیر امید و با هدایت نماینده عالی دولت دکتر سالاری این نارسایی‌ها بر طرف شود.

دریانورد افزود: در سایه انقلاب اسلامی شهرستان سرشار است از نیرو‌های تحصیل کرده و آماده برای کار، ولی درخواست دیرینه مردم منطقه جهت اشتغال این عزیزان در ادارات دولتی و صنایع فعال در منطقه از دیرباز پاسخ شایسته دریافت نکرده است، به نحوی که ما شاهد این هستیم که قطب انرژی کشور ساکنان بومی داری مسئله بیکاری و عدم اشتغال هستند.

وی ادامه داد: در دولت گذشته بخش عسلویه به شهرستان تبدیل شده است، ولی متاسفانه سطح ادارات ارتقا پیدا نکرده است. در صورت انجام این مهم در امر تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها تسحیل صورت خواهد گرفت.

رئیس شورای شهرستان عسلویه خاطر نشان کرد: از ابتدا و پیش از استقرار صنایع نفت و گاز یکی از منابع مهم در آمد‌های مردم شهرستان تجارت و بازرگانی بوده است، لذا احساس نیاز می‌شود با راه اندازی گمرک تجاری و ایجاد بندر آزاد فضای تجارت و کسب و کار رونق پیدا کند.

وی در ادامه بیان داشت: تامین اجتماعی بالا‌ترین میزان درآمد را در این شهرستان دارد و سال‌هاست که مردم شهرستان از نداشتن یک مرکز درمانی در رنج هستند و افتتاح پروژه بیمارستان تامین اجتماعی شهرستان سال‌هاست به تعویق می‌افتد و انجام این پروژه نیاز به رسیدگی دارد.

دریانورد تاکید کرد: شهر‌های عسلویه و نخل تقی با کمبود فضا‌های تفریحی فرهنگی آموزش مذهبی و مسکونی روبه رو هستند. با توجه به محصور بودن این دو شهر تنها راه توسعه به کار گیر فضای فرودگاه متروک است که به مجوز‌های لازم نیاز دارد.

وی خاطر نشان شد: آب آشامیدنی یکی از مشکلات فوری مردم نخل تقی است آب شبکه آبرسانی این شهر به صورت جدی داری مشکل است و نیاز به رسید گی جدی دارد.

وی افزود: صنایع مستقر در منطقه همراه با ورود خود به این منطقه اقدام به ایجاد آلودگی هوا و محیط نموده‌اند، ولی به بهانه لایحه قانونی از پرداخت عوارض آن سر باز می‌زنند. پرداخت این عوارض می‌توانند توسعه عمران و خدمات رسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها را به همراه داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز