خبرگزاری کار ایران

استاندار بوشهر:

فرصت‌های جذب اعتبارات ملی در استان بوشهر شناسایی شده است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۸۸۳

اکنون طرح‌های مهمی از جمله ساخت سدها، راه‌آهن، بزرگراهها، طرح‌های آبرسانی، اسکله‌های تجاری و دیگر طرح‌های مهم و زیر بنایی دراستان بوشهربه صورت نیمه تمام است

استاندار بوشهر گفت: اعتبارات عمرانی ملی درقانون بودجه لایحه ۹۳ دراستان بوشهربرای تسریع در اجرای طرح‌های مهم و زیربنایی ملی تقویت می‌شود.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایلنا، مصطفی سالاری، در نشست تخصصی با رئیس آمایش معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری، معاون راه‌آهن، مدیر کل بودجه شرکت عمران شهرهای جدید، نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی و معاون برنامه ریزی استانداری بوشهر با بیان اینکه فرصت‌های جذب اعتبارات ملی در استان بوشهر شناسایی شده است اظهار کرد: از آنجا که اکنون بودجه سال ۹۳ در دستورکار نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است، به همین منظور پیگیری و چانه زنی بیشتر مسئولان اجرایی استان بوشهر می‌تواند در افزایش این بودجه تاثیر بسزایی داشته باشد.
وی با تاکید بر افزایش بودجه استان بوشهر در اعتبارات ملی افزود: اکنون طرح‌های مهمی از جمله ساخت سد‌ها، راه‌آهن، بزرگراه‌ها، طرح‌های آبرسانی، اسکله‌های تجاری و دیگر طرح‌های مهم و زیر بنایی دراستان بوشهربه صورت نیمه تمام است که از طریق اعتبارات ملی قابل تکمیل و راه‌اندازی است که لازم است از هم‌اکنون به اعتبارات این طرح‌های بزرگ که نقش ویژه‌ای در توسعه استان دارد توجه ویژه کرد.
استاندار بوشهر با بیان اینکه لازم است از ردیف‌ها و تبصره‌ها که در اختیار وزراتخانه‌ها است بهره جست خاطرنشان کرد: دربودجه سال ۹۳ اعتبارات ویژه‌ای در اختیار وزارتخانه‌ها است که می‌توان با ارائه پیشنهادات در تکمیل طرح‌ها و توسعه استان استفاده کرد.
سالاری با بیان اینکه فرصت‌ها وراهکارهای لازم برای برای جذب اعتبارت ملی و ردیف‌ها ارائه شده است تاکید کرد: باید از این امکانات بودجه‌ای که می‌تواند در توسعه استان نقش داشته باشد با تدبیر بهره جست.
وی بر تسریع طرح راه‌آهن بوشهر تاکید کرد و گفت: مدیر عامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران می‌تواند با تخصیص اعتبارات لازم در تسریع این طرح که یکی از نیازهای توسعه‌ای استان ساحلی و تجاری بوشهر است نقش مهم و اساسی داشته باشد.
استاندار بوشهر به کمبود آب در بخش شرب و کشاورزی پرداخت و افزود: اکنون سدهای باغان، دالکی، دشت‌پلنگ و باهوش طرح‌های مطالعاتی آن به پایان رسیده است که با ساخت و بهره‌برداری از آن‌ها می‌تواند نقش تاثیر گذاری در برطرف کردن مشکلات استان بوشهر و تحولات در بخش‌های آب شرب و کشاورزی ایفا کند.
وی بر تکمیل سد تنگ ارم تاکید کرد و گفت: این سد که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است لازم اعتبارات لازم برای تسریع در اجرای آن تخصیص یابد.
سالاری با بیان اینکه راههای تخصیص اعتبارات این طرح‌ها شناسایی شده است افزود: طرح‌های سد سازی بیشتر از طریق فاینانس قابل اجراست که طرح آن تدوین و ارائه شده است.
سالاری به نیمه کاره ماندن طرح‌های راهسازی در استان بوشهر پرداخت و افزود: بزرگراه بوشهر - شیراز، بوشهر - دیر و برازجان – دیلم دردست اجراست که لازم است با تزریق اعتبارات ملی، و عقد قرار‌ها به‌صورت فاینانس تسریع یابد تا راه توسعه استان بیش از پیش فراهم شود.
وی بر افزایش درآمدهای استانی تاکید و خاطرنشان کرد: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی است که می‌تواند بخشی از اعتبارات خود را از طریق درآمدهایی که درآن وجود دارد تامین کند.
استاندار بوشهربر فعال‌تر شدن نمایندگان استان بوشهردر مجلس شورای اسلامی برای جذب اعتبارات ملی تاکید کرد وگفت: اکنون که لایحه بودجه ۹۳ درکمیسیون‌های مختلف مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است که بایدپیگیری‌های لازم برای مصوب شدن اعتبارات طرح‌های ملی استان بوشهر به‌عمل آید.
سالاری ابراز امیدواری کرد پیگیری مسئولان منجر به افزایش اعتبارات ملی استان بوشهر به ویژه در عرصه ملی شود تا استانی توسعه یافته داشته باشیم.
در این نشست رئیس آمایش معاونت برنامه‌ریزی راهبردی ریاست جمهوری، معاون راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، مدیر کل بودجه شرکت عمران شهرهای جدید بر همکاری برای تسریع درطرح‌های ملی استان بوشهر تاکید کردند.
نمایندگان مردم استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی نیزراههای پیگیری مصوب کردن اعتبارات ملی برای تسریع درطرح‌های عمرانی استان بوشهراز طریق کمیسیونهای مختلف مجلس شورای اسلامی ارائه کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز