خبرگزاری کار ایران

ایلنا از بوشهر خبر می دهد :

مرگ مشکوک تعدادی از پرندگان در ساحل گناوه / یک مقام مسئول: بررسی می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۸۶۷

در روزهای گذشته ارسال یک عکس حاکی از تلف شدن چند نوع مختلف پرنده در ساحل روستاهای بینک و چاهک از بخش مرکزی شهرستان گناوه در استان بوشهر ،گمانه زنی‌ها درباره علت مرگ آنها را افزایش داد.

به گزارش ایلنا از بوشهر ، علی زارعی از فعالان محیط زیست گناوه و اهل روستای چاهک به ایلنا گفت : چهار روز پیش به کنار ساحل مراجعه کردم و متوجه شدم تعدادی پرنده  تلف شده به وسیله جریان آب به ساحل کشانده شده اند و این پدیده را در روزهای بعد مشاهده کردم . امروز تصمیم به جمع آوری آنها گرفتم و در پایش تک نفره از ساحل روستای چاهک حدود ١١ پرنده تلف شده را جمع آوری کردم .

وی افزود : پرندگان تلف شده از نوع گونه های بومی هستند که احتمالاً مسمومیت عامل از بین رفتن آنها باشد.

زارعی افزود : با توجه به اینکه احتمال وارد شدن لاشه های بازمانده این پرندگان به چرخه غذایی انسان ها و حیوانات وجود دارد ،  انتظار می رود تا پی گیری های لازم جهت مشخص شدن موضوع در این خصوص صورت پذیرد .

 موضوع دردست بررسی است

در همین خصوص کامبیز عبداللهی رئیس محیط زیست شهرستان گناوه در گفت و گو با خبرنگار ایلنای بوشهر گفت : پس از اطلاع از موضوع ، بررسی های لازم از طریق فرد مطلع از این حادثه صورت گرفته و عصر امروز تعداد شش قطعه پرنده تلف شده از ایشان تحویل گرفته شد ،  همچنین در پایش انجام شده از نوار ساحلی روستاهای بینک و چاهک تا ساحل بندر گناوه ، شش قطعه پرنده دیگر نیز یافت شد که همه آنها جهت بررسی علت تلف شدن تحویل اداره دامپزشکی گناوه شد.

رئیس اداره محیط زیست گناوه در خصوص گمانه زنی های انجام شده در خصوص علت حادثه افزود : درصد احتمال اینکه این پرندگان به علت استفاده سموم شیمیایی کشاورزی تلف شده باشند بیش از هر دلیل دیگری است اما اظهار نظر قطعی پس اخذ جوابیه اداره دامپزشکی اعلام خواهد شد .

عبداللهی  از شهروندان خواست تا در صورت مشاهده موارد مشابه ، موضوع را در اسرع وقت به ادارات محیط زیست و دامپزشکی شهرستان اعلام کنند .

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز