خبرگزاری کار ایران

مدیرکل بحران استانداری بوشهر در گفت وگو با ایلنا:

احداث سد چهار روستایی نیازمند ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار است

asdasd
کد خبر : ۱۰۷۵۶۹۴

مدیرکل بحران استانداری بوشهر گفت:کار آواربرداری و تشکیل پرونده منازل خسارت دیده ناشی از زلزله شهرستان گناوه انجام شده است و پس از ابلاغ اعتبارات کار بازسازی آنها انجام خواهد شد.

جهانگیر دهقانی در گفت وگو با ایلنای بوشهر ، در بحث تزریق اعتبارات و آخرین خبرهای که برای بازسازی منازل انجام شده،اظهار داشت : در بحث اعتبارات که وظیفه مدیریت بحران بود سریعا برآورد خسارت صورت گرفت که طی ۴۸ ساعت به وزارت کشور اعلام شد و در آنجا پس از تأیید برای گرفتن مصوبه به سازمان برنامه و بودجه  ارسال شد ،  در حال حاضر نیز منتظر مصوبه هیأت دولت است. 

مدیرکل بحران استانداری بوشهر افزود : اعتباراتی که مصوب می شود جهت بازسازی منازل به  بنیاد مسکن استان بوشهر  داده میشود و در همین راستا  دستور آواربرداری  و تشکیل پرونده ها به آنها ابلاغ شده  تا به محضی که اعتیارات تایید شد سریعا بعداز تشکیل پرونده ، کار تعمیر و بازسازی انجام شود .

رئیس ستاد بازسازی استانداری بوشهر در مورد اینکه چه مدت زمان وقت است تا تعمیر و بازسازی شروع شود  اظهار داشت : نهایتا تا هفته آینده مصوبات انجام می‌شود و بنیاد مسکن سریعا شروع به کار خواهد کرد .

جهانگیر دهقانی اظهار داشت : مقام سازی 60درصدی منازل روستایی  گناوه باعث پایین بودن میزان خسارات این زلزله بود که  قبلاً توسط سازمان بنیاد مسکن انجام شده است و در کنار آنها بعضی از منازل قدیمی است اگر در این منازل نیز مقاوم سازی شوند ، می تواند در صورت وقوع زلزله های بعدی خسارت خیلی کمتری داشته باشد .

مدیرکل بحران استانداری بوشهر درباره اقدامات انجام شده برای احداث سد چهار روستایی  جهت پیشگیری از وقوع سیل در شهرستان گناوه ، این پروژه را  بسیار مفید دانست و ابراز داشت : پیشنهاداتی در این خصوص ارائه شده است اما با توجه به برآورد های صورت گرفته سال گذشته بیش از 500 میلیارد تومان هزینه لازم را نیاز دارد که  به خاطر کمبود بودجه فعلاً فقط طرح مطالعاتی آن انجام شده و هنوز رسماً احداث آن مصوب نشده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز